Torkade morötter...

A

Arracsbullen

Är det någon som kan säga vart man kan köpa torkade morötter, helst då i stor pack.. har bara hittat små "provpaket"...

PM: gärna då man väl inte får skriva i forumet... ;)

Sv: Torkade morötter...

Är torkade morötter go´are än vanliga?? du får väl hänga upp morötterna på tork hemma :P

Hej!

Det går att få tag på "lite överallt" men vi fodrar med Spillers musli så då blir det naturligt att vi köper morötterna härifrån:
www.ka-trading.se
Vi köper en stor kartong (tror det är 10 kg). Det är superkvalite på morötterna.

Mvh / A

:D Hade den funderingen ett tag... :rofl: :rofl:

:bow: Tack skall genast uppsöka denna hemsida... :)

Glömde skriva att anledningen till att jag vill ha torkade är att under vintern har jag svårt att förvara vanliga morötter..

vi har vattenledningar i stallet så det måste vara över frysgrader .. så vi har som tur var inte problem med frysta morötter ;P .. har ni kallstall då eller?

På tal om frysta morötter.
Vi sålde en häst för många år sedan till Trollhättan. När vi kom och skulle lämmna hästen så såg vi 3 frysboxar i stallet. Vi frågade då vad dom hade dom till. Jo, vi har morötter ocg äpplen m.m. där. Dom fryser tydligen inte i en frysbox. Bara att åka till tippen och hämta en och ha morötterna i.

Annars kan man göra en egen låda av frigolit, det fungerar också. ;)

Immer

Ja man kan väl kalla det för ett kallstall...

Tack ALLA för era mkt bra förslag på förvaring..
Tipset om frysbox va smart.. Även frigoliten var en toppenlösning...

Fråga: När man inte har en frysbox på brukar de ju bli ganska unkna innuti, de hade inte såna problem med dem?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 339
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama