Torka hund i torkskåp ?

Känns ungefär lite som personen som stoppade sin hund i micron för att torka den efter bad... Vad hände med en vanlig hårtork på låg värme?

Hur jäkla pantad får man vara...

Jag kanske är amerikaniserad, men jag är ganska säker på att det faktiskt FINNS torkskåp just för hundar. Alltså anpassade för hundar som dom inte ska dö i. Så något måste ju gått väldigt snett.. Tragiskt hur som.

Ops - tur att min fd bulldogg inte läste detta, för hon gick alltid själv in i torkskåpet och la sig efter en blöt promenad - där låg hon och sov tills hon var torr ;) Dock var dörren alltid öppen, och jag satte givetvis inte på högsta värmen :) Detta var något hon lärde sig alldeles själv då hon snappade upp att jag hängde in ytterjackan där när den blivit blöt.

Men fruktansvärt för hunden som dog - måste varit hemskt :(

Låter ju heltokigt speciellt som det var hos en hundfrisör om det nu inte finns nåt sånt som squarepants beskriver

Squarepants har helt rätt. Det finns "torkskåp" för hundar. inte så illa som det låter, den blåser ljummen luft runt hunden. Jag har bara sett dem på bild men det ser väldigt behagligt ut. Tänk sitta i ett bås med halvdörr utåt och skön ljummen fläkt när ni badat. Tydligen "halvtorkar" man hunden där innan man fönar pälsen.

Amerikanskt naturligtvis.

Squarepants har helt rätt. Det finns "torkskåp" för hundar. inte så illa som det låter, den blåser ljummen luft runt hunden. Jag har bara sett dem på bild men det ser väldigt behagligt ut. Tänk sitta i ett bås med halvdörr utåt och skön ljummen fläkt när ni badat. Tydligen "halvtorkar" man hunden där innan man fönar pälsen.

Amerikanskt naturligtvis.

Frisören där vi förut lämnade Ruben har sån torkskåp.

Ja, vad gjorde dig arg och frustrerad? Det var ett torkskåp som var trasigt därför avled hunden. Olycka alltså. Inget att bli arg för. Tråkigt och ledsamt men knappast meningen. Därför undrade jag varför du blev arg?

Ja, vad gjorde dig arg och frustrerad? Det var ett torkskåp som var trasigt därför avled hunden. Olycka alltså. Inget att bli arg för. Tråkigt och ledsamt men knappast meningen. Därför undrade jag varför du blev arg?

För det första - Arg och frustrerad? Mer ett suckande åt händelsen, naturligtvis! Precis som alla andra här som svarat!

Sen står det "Vi vet fortfarande inte om det var något fel på maskinen, eller om de glömde honom", skriver Sofie Munthe Agger." vilket betyder att det faktiskt inte ÄR säkert att skåpet var sönder.

Snubben som dunkar huvet i väggen är ju klart arg och frustrerad. Och du valde ju den för att illustrera vad du kände.

Det har stått på annat ställe att det var fel på skåpet.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
275
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
8
· Visningar
547
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 731
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30