Torka ensilage?

Sv: Torka ensilage?

Mitt är 66% eller torrare. Det blir helt torrt på en eller två dagar när vädret är på rätt humör..

Mitt var 65%, men soms agt det blev torrt det med, och luktade och såg bra ut. Fast var det inte visade analysen dessvärre, tyvärr. Trodde ju jag kommit på tricket där. Dock är det soms agt möjligt hässjning fungerar bättre, så det hygieniska är ok med =)

Så att du kan känna dig lugn så har analys tagits även på foderleverantörens experiment med detta, och det var inga problem alls. TS betydligt högre än 65% dock, över 70.

Jag har ju inte analyserat det torkade så jag vet inte. Men det blåser igenom det hela tiden, det dammar inte och det luktar gott. Dessutom fodrar jag ute och har inga hästar med känsliga luftvägar.

Det känns som en bättre kompromiss än att riskera att hösilaget blir för gammalt/dåligt innan man hinner se det.

Snart kommer väl kylan så de håller längre :p

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 323
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 420
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka