tonårshumör!

R

Rappflickan

Jag har en snart 5 årig kallblodstravare som jag haft i 3 månader. Han togs ur träning pga en senskada (helt idiotiskt att dom kör sönder en så ung häst:mad: )

Vissa dagar är han hur gullig som helst, glad å social, men nästa kan han vara sur och grinig till max. Visst är det så med alla hästar, humör växlas, men han är extrem. Lite kan ju ligga i att det är så dåligt underlag i hagen just nu, att han inte får motioneras som vanligt pga skadan och att han håller på att omskolas.

Hans humör är inte direkt ett problem, inte nu iaf då jag inte satt igång med ridningen och tyngre omskolning än. Givetvis är han även som andra unghästar, drar i skosnören, jackan, ska lukta å smaka på allt osv ,>

Jag undrar bara om ni andra har liknande erfarenheter med era pållar, eller om ni som har unghäst har nått tips på hur jag kan få lille rapp att sluta smaka på allt?;)
 
Sv: tonårshumör!

Mitt femåriga arabsto kan också ha helt olika humör från dag till dag, hon har dock nästan aldrig varit sugig och bitit på saker så det kan jag inte utala mig om :angel: Men jag antar att humöret kommer att bli bättre som du säger är de just i tonåren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp