Enligt honom så var allt fel, utrustning, tömsättning, hur hästen rörde sig, hur hon körde. Inte en positiv kommentar på en timme och extremt otydlig i sina instruktioner/förklaringar. Och som av en händelse hade han den utrustning han tyckte hon behövde i bilen så hon kunde få köpa på en gång... Tack, men nej tack.
Spin off på tömkörning och instruktörer - finns det någon formell utbildning för detta? Utöver det som ingår (väldigt lite vad jag förstår, men kan ha ändrats?) I ridledarutbildningen.
Fy vad tråkigt att höra. Vilken oprofessionell attityd och inställning.
Ingen aning om det finns någon utbildning för tömkörningslärare. Min lärare har hållit på med körning större delen av sitt liv, både enhet, tvåspann och fyrspann och tävlat i det på hög nivå. Hon har ridit också i flera olika grenar och tävlat med. Hon tömkör alla hästar i början som de köper till ridskolan och är bra på att lära ut. Både hon och min ridlärare är superduktiga hästmänniskor och min tömkörningslärare har även NH-lektioner och vi har haft kurs i det. Jag är väldigt glad över att jag började på detta ställe när de öppnade för det är väldigt populärt och nu är det nästan hopplöst att få en plats på ridskolan.