Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite off topic kanske men har du sett att du kan köpa en adapter i läder som gör att du går från en till två stroppar? Ecoline hästsport har demJag har en tärnsjö sedan många år, modellen innan däckelbåge, och den är i superbra skick fortfarande. Lädret är kanon och selen blir nästan finare med åren.
Jag saknar dock dubbla gjordstroppar och funderar på att lämna in den till sadelmakare för att åtgärda.
Ja jag har sett dem, smart grej. Men de är så dyra att jag lika gärna kan bekosta ombyggnation av befintlig gjord.Lite off topic kanske men har du sett att du kan köpa en adapter i läder som gör att du går från en till två stroppar? Ecoline hästsport har dem
Tärnsjö alla gånger. Passar fler hästar och sitter bättre. Och bättre läder som håller i evigheter.Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de extra pengarna för tärnsjögjorden. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa gjordar eller kanske båda och vad tycker ni?
Om jag hade pengarna så hade jag definitivt investerat i en Tärnsjögjord. Det är originalet med mycket tanke och kvalitet bakom. Svenskproducerat.Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de extra pengarna för tärnsjögjorden. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa gjordar eller kanske båda och vad tycker ni?
Håller med om detta.Tärnsjö alla gånger. Passar fler hästar och sitter bättre. Och bättre läder som håller i evigheter.
Jag har haft den ett par år. Föredrar Hööks med båge som jag har nu, lätt värt de extra hundralapparnaHakar på den är tråden. Är det någon som har testat tömkörningsgjorden som Börjes säljer? Undrar snålänningen som gillar när det inte kostar så mycket... Länk
Jag tror det är den jag har. Jag tömkör inte så ofta men tycker den funkar bra. Jag är nog inte så kräsen heller kanske...Hakar på den är tråden. Är det någon som har testat tömkörningsgjorden som Börjes säljer? Undrar snålänningen som gillar när det inte kostar så mycket... Länk
Den ser likadan ut som Globus tidiga modell som jag har. Köpte den för ca 20 år sedan och jag har använt den flitigt på många olika typer av hästar och ponnyer och den funkar toppen och ser som ny ut fortfarande.Hakar på den är tråden. Är det någon som har testat tömkörningsgjorden som Börjes säljer? Undrar snålänningen som gillar när det inte kostar så mycket... Länk