Tömkörningsfilmer/bilder!

Tussilago

Trådstartare
Nu tänkte jag att ni ska få se lite på min blivade körhäst! Detta är kanske gång 20 jag tömkör henne, så det är inget avancerat! Kommentera gärna! Hon är dryga 3 år, så vi ligger lite efter kan man säga..
17331246.jpg

17331159.jpg

http://img.youtube.com/vi/R6kS2FYpURg/default.jpg

17331369.jpg

http://img.youtube.com/vi/r_TqTtrkm3s/default.jpg
17331249.jpg

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17330000-17339999/640x480/17331372.jpg

17331374.jpg

Sv: Tömkörningsfilmer/bilder!

Härlig häst, ser glad, positiv och nöjd ut. Hoppas det fortsätter bra för er...

sätt inte tömmarna i ringarna i däckeln, där uppe.

om det finns ringar på sidorna, sätt dem i dem. (jag är travmänniska och ser inte)

när du har dem där uppe och om hästen skulle vända om mot dig, blir dina tygeltag bakåtdrivande, den bakre tömmen lägger sig 90 grader och blir låst.
Har du dem där nere kommer den ena tömmen bakom rumpan på hästen, och den blir inte bakskygg. om hästen försöker vända visar du den at det tar stopp, den kan inte vika ut rumpan när det är en töm ivägen.

mycket fin häst!! ser inte jätteliten ut:angel:

Men gud, vilken ENORM(t) JÄTTEfin häst!!! :love:

Tack alla!
Jag skulle gärna sätta tömmarna lägre, men tyvärr finns inga andra ringar..
Hittar heller ingen bra gjord som har fler ringar.. Globus passar inte då hon är så pass bred..

kan du inte bara fästa ett par stora karbinhakar i sele o shabrak bandet för att testa lite i början... bara en tanke. Jag ska prova till Leo så jag får ner tömmarna när han ska gå på volt

I selen och schabrakbandet? Hm.. Får testa, men blir det hållbart o stabilt? Menar du schabrakbandet där sadelgjorden ska gå?

Hade varit lite fränt att ställa din "mini" bredvid min mini (93 cm) och ta en bild :-D
Ehhh. förresten. Nelly skulle aldrig gå med på att stå bredvid ett så stort "monster". Hon träffade en ardenner för ett tag sedan och vägrade gå närmre än fyra meter. Den kunde ju helt klart sluka henne i en enda tugga :D

jag köpte en billig tömkörningssele på mantorp som passa ardennern jag hade på fodet utan problem kanske skulle kunna vara nåt?

PMa gärna!

Tuss är i sin tur rädd för "minidjur", särskilt om det är skäckar!! Första gången hon såg en shettis höll hon på o dö, galopperade baklänges!:angel::rofl:

Ingen mer som vill säga nåt?

Lägg in bilder på era hästar då ni tömkör!
Kul att se!

Ok då lägger jag några bilder på mina pållar:)

Här tömkör jag med kättingar under inkörningen o har en extra longerlina på henne som säkerhet om hon skulle fått fnatt.

En annan av hästarna här mer dressyrtömkörning. (jag fotar själv)...

O bebisen lite tömkörning, träna röst o svänga osv:)

Vad mysigt det såg ut, gillade tredje bilden bäst!! Ser så harmoniskt ut, och vackert ljus!

Ok:) tackar... ja, det är lite olika kvalité o utbildningsstatus på hästarna på bilderna...

Du, kom o tänka på en sak... titta på mina bilder den gjorden jag har är mjuk med ganska många ringar o den passar bra till sånna breda hästar som du o jag har. Den har som en sadel två stroppar att fästa gjorden i. Räcker inte den gjorden som finns med till tömkörningsgjorden runt sätt en vanlig sadelgjord i rätt längd på vet jag :idea: så har du en tömkörningsgjord med fler öglor som är tillräckligt lång för att nå runt en shiremage...

Tack! Vill ju gärna ha en med stående ringar, men det kanske inte har någon större betydelse egentligen..

Jo... det ville jag med men det var lixom plånboken som styrde lite + att jag tycker att den här gjorden faktiskt funkar över förväntan bra både enligt mig o några jag pratat med ang gjordar. Tänkte att testa kan man ju o sen är det ju det med så breda hästar som du o jag har är det inte så bara att hitta en passande gjord med järn i, bättre med en utan järn som följer hästens form o då ligger still.

PMa gärna!

Tuss är i sin tur rädd för "minidjur", särskilt om det är skäckar!! Första gången hon såg en shettis höll hon på o dö, galopperade baklänges!:angel::rofl:

Hehe, ja skäckar är ju fruktansvärt farliga.
Tur att Nelly ät grå..
Ston brukar reagera lite gulligt på Nelly. Brukar stå och humma åt henne och tro hon är en bebis :D

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 470
Senast: Jolo
·
Western Hej! Jag är intresserad av att skaffa en westernsadel till min 3-åriga arabkorsning. Tanken är att vi ska träna bland annat trail i...
Svar
5
· Visningar
2 869
Senast: AmyPond
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln...
2
Svar
23
· Visningar
10 147
Senast: Andrii
·
Körning Nu har jag äntligen bytt ut travselen mot en bröstsele, som jag dessutom hittade till ett riktigt bra pris begagnat! :banana: Som en...
Svar
11
· Visningar
1 769
Senast: mazariin
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka