tömkörning

urkella

Trådstartare
när ja tömkör min polla "knäpper" hon bara av i nacken, hur ska jag göra för att hon ska börja använda bekdelen och höja ryggen?, någon som har någon bra övning som jag kan göra, ska tömköra igång henne nu efter fölningen innan hon börja ridas. Har bara tömkört ett fåtal gånger innan.

Sv: tömkörning

försök med mycket tempoväxlingar, halter och igångsättningar, kliva över bommar och liknande. Se till att du har stödet på yttertöm och driv på när hon börjar krulla ihop sig. Strunta annars i om formen är öppen tills du fått igång bakdelen.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 578
Senast: Cs218
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka