Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL UNDERBAR TRÅD
Passade på att tömköra en sväng imorse. Har kapson då jag upplever det lättare med ställningen, alltså han fattar vad jag menar (vilket iof inte är så konstigt med en järnbåge över nosen, kanske...) Jag läste tipset om snokrem, men valde att slakta ett par gamla tyglar som jag sydde fast en ring i istället (lyx) Funderar bara på om den kanske blir för lång för ponnyt?
Sedan är jag tacksam för tips på att sänka formen, han spänner gärna upp sig och springer på...
Ang bett, så använder jag alltid tredelat med lösa ringar. Har testat rakt tidigare men min tränare blir så sur på mig när jag använder annat än två eller tredelat med lösa ringar. "Om du jobbar med att allt ska vara så löst och rörligt som möjligt så ska väll även bettet vara det!?!?!?!? "
Å andra sidan kan det vara bra att ha något som inte är löst att förhålla sig runt, om man ska vara lös och ledig
skämt åsido: bettet är en smaksak utifrån vad hästen trivs med.
Jag rider på fasta ringar både rakt och tredelat, och min häst trivs med det, så det blir bra även i tömkörningen.
en del funkar bra att tömas på rakt (dvs svängt oledat mullenmouth) bett, om de är lite flaxiga och snurriga på töm. Personligen tycker jag det funkar bäst med tredelat. Man får prova sig fram! det jag inte tycker blir bra rent generellt är sidepull, hack eller kapson. signalerna blir för klumpiga och generella, hästen vet inte hur den ska förhålla sig och blir störd.
Man måste tänka på att rent fysiskt, blir effekten i en töm så mycket större än ett vanligt tygeltag, i och med tömarnas längd och vikt. (blir ju ökad vikt pga längden). sånt spelar in massor.
herre gud männska, va du på clinic för AE och sket i att ta bilder till tråden? Fy skämms på sig!! ]
Ang bett, så använder jag alltid tredelat med lösa ringar. Har testat rakt tidigare men min tränare blir så sur på mig när jag använder annat än två eller tredelat med lösa ringar.