Tolkning uppsägningstid

Speedway

Trådstartare
Jag är precis på väg att säga upp min boxplats och i kontraktet står det 1 månads uppsägningstid men ingenting mer. Hade ni tolkat det som att uppsägning gäller fr o m den kalenderdag man säger upp eller räknat från närmaste månadsskifte och framåt? Vad är brukligt?

Ska givetvis kolla detta med stallägarna idag men är nyfiken på hur ni hade tolkat det.

I mitt nya kontrakt står det tydligt skrivet 2 månaders uppsägning räknat från närmast efterkommande månadsskifte så där är det tydligt och klart.
 
Sv: Tolkning uppsägningstid

Som det är skrivet tolkar jag det som bruten månad. D v s 30 dagar.

Vill man ha uppsägningtid per kalendermånad tycker jag man får vara tydlig och skriva ut det.
 
Sv: Tolkning uppsägningstid

tycker som åvanstående talare. säger ja upp mig den 13 så ska de va till den 13 nästkommande. om de inte står som i andra kontraktet=)
 
Sv: Tolkning uppsägningstid

Jag hade tolkat det som en kalendermånad för det brukar vara så när man hyr.
Annars hare det väl stått "30 dagars uppsägningstid"...

Edit: Haha! Tråden var visst lite gammal. :rofl:
 
Sv: Tolkning uppsägningstid

Väldigt gammal. :)

Kan säga dock att det var bruten månad som gällde i detta fallet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag lånade förra sommaren en häst för att ta föl på, ägaren ville från början skänka hästen men ändrade sig och det bestämdes att jag...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9...
2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Lightzone
·
Ekonomi & Juridik Nyfiken här. Jag försökte läsa på lite om uppsägning av stallplats. Det jag kunde hitta på ett par ställen var att det ska räknas som...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp