PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Jag tänkte testa att tolka med min häst nu på vintern, men kan man tolka när hästen inte är inkörd? Var kan man köpa en billig tolksele? Tacksam för svar! :)

Hööks har en billig tolksele i både full och ponny, http://hooks.se/produkt/tolksele-full/49808/49809/ . Själv skulle jag föredra att man sätter fast repen i pulkan (om man använder de) istället för att hålla i den. Då om du ramlar och släpper taget så kommer den ju att studsa fram en del och snörena hänger mer och därmed blir det lättare för hästen att råka trassla in sig i de :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han... 2
Svar
28
· Visningar
1 698
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
1 140
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
491
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka