sannaaah

Trådstartare
Tockosee? Tokose? Tocozel? Touko C? Osv osv vad det nu heter.
Vad är det för något, och vad använder man det till?

Sv: Toco C?

Tokosel® vet. pulver

E-vitamin och selen

Tokosel vet. används i förebyggande syfte mot selen/E-vitaminrelaterade bristsjukdomar hos häst, nöt, får, svin och fjäderfä, främst hos moderdjur och växande djur i de fall foderstaten till stor del utgörs av foder utan annan selen/E-vitamintillsats och för förebyggande behandling av modersugga mot järnöverkänslighet hos smågrisar.
Förpackningar: 800 g och 2000 g.

Sv: Toco C?

Tocosel är ett kombinerat E-vitamin och Selen-preparat om jag inte minns fel. Anv. som komplement om foderstaten inte täcker Selenbehovet.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
583
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: Mearas
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024