Och varför skulle det inte vara okej att ha på sig exakt det man vill?Nej det är det faktiskt inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och varför skulle det inte vara okej att ha på sig exakt det man vill?Nej det är det faktiskt inte.
Kör du på den riskerar du att skapa mer problem. Det man bör göra är ju att försöka reda ut vad som ses som problem i barnets ögon.Ta av den och sätt honom på toaletten? Bestämmer du eller barnet?
Förklara lugnt och sakligt att nu är det såhär att bajsar och kissar gör man på toaletten och blöjan har vi endast på natten.
Lägg blöjorna där han inte kommer åt dom, för det första.
Vilken fin lösning! Bajseriet kan vara så lättstört för de mindre barnen ... jag var på skidresa för många år sedan med goda vänners batting, han blev rejält förstoppad eftersom han inte klarade att bajsa på stugans utedass. Det var jättesynd om honom, en potta införskaffades och han satt på den och grät.Kom på en grej till. Har ni pratat om varför han inte vill bajsa på toaletten? Går det få fram varför så tänker jag att det är lättare att hitta rätt sätt att få honom att klara av det.
Mitt stora barn har haft stora problem med att bajsa både på potta och toalett, vi har fått ta det i flera steg. Första steget var att bajsa på pottan och det senaste steget var att gå från potta till barnsits på toaletten.
Hen sa själv att hen skulle börja bajsa på toaletten när hen var 5 år så vi släppte det helt tills dagen efter femårsdagen.
Dagen kom och hen var jätterädd. Vi satte först upp en belöning som verkligen motiverade, men trots det så var det för läskigt. Det tog två dagar att bena ut vad som var otäckt och sen kom hen själv på lösningar för det. Det läskiga var att det plaskade i toaletten. Hens lösning var att hålla för öronen och låtsas sova medan jag kramade och kliade på ryggen.
Kanske kan ni tillsammans komma på sätt att göra det mindre obekvämt att gå på toaletten?
Det finns ju också barn som tycker att det här med själva toalettens utformning är jätteläskigt - alltså att det är ett hål bort som en inte vet bart det leder. Kan det komma upp saker därifrån som en inte ser eller kan en själv bli bortspolad typ. Inte heller självklara saker för en vuxen att fundera jättemycket på.Det läskiga var att det plaskade i toaletten. Hens lösning var att hålla för öronen och låtsas sova medan jag kramade och kliade på ryggen.
Det finns ju också barn som tycker att det här med själva toalettens utformning är jätteläskigt - alltså att det är ett hål bort som en inte vet bart det leder. Kan det komma upp saker därifrån som en inte ser eller kan en själv bli bortspolad typ. Inte heller självklara saker för en vuxen att fundera jättemycket på.
(Alltså inte riktat mot dig @Energi utan allmänt)
Det finns ju också barn som tycker att det här med själva toalettens utformning är jätteläskigt - alltså att det är ett hål bort som en inte vet bart det leder. Kan det komma upp saker därifrån som en inte ser eller kan en själv bli bortspolad typ. Inte heller självklara saker för en vuxen att fundera jättemycket på.
(Alltså inte riktat mot dig @Energi utan allmänt)
Inte bara oskönt, en har heller inget mothåll när en behöver "ta i" för att få ut bajset om inte fötterna får stöd!Vi har nu införskaffat en fotpall till toaletten! Efter mycket dividerande hit och dit om varför toaletten är hemsk så kom jag fram till att det nog är jävligt oskönt att sitta och dingla med fötterna i luften när man bajsar
...
Jag är vuxen, kvinna, mamma, heterosexuell. Jag har både trosor och kalsonger i min låda för underbyxor. I vissa lägen är kalsonger överlägsna och jag bär dem utan att skämmas.Nej det är det faktiskt inte.
Också för att få ut allt kiss!Även vuxna rekommenderas ha pall vid toaletten, enligt nån forskare (minns inte namnet). Hukställning sägs vara den bästa för tarmtömningen, enligt henne.