Toalettbesök

Vimsan

Trådstartare
Tänk så olika hundar är...

Jag har två tikar, dom har samma gener, har fått samma uppfostran, är uppväxta på samma gård och ändå är dom så olika.

Tik 1 måste hitta det absoluta bästa stället att lägga sin hög på. Hon går fram och tillbaka och snurrar några varv innan hon till slut hittar en lämplig fläck. Hon sätter sig ogärna där det är kort gräs eller där andra hundar har gjort sina behov. Hon skulle aldrig ens få för sig att lägga en kringla på en grusväg eller på asfalt.

Tik 2 springer ut, sätter sig knappt och trycker ut kabeln så fort hon känner att det är dax. Innan den sista korven har träffat marken är hon redan på språng igen. Hon kan sätta sig var som helst o när som helst och det verkar som det ska gå så fort som möjligt...

Hur gör era djur?

Sv: Toalettbesök

Tik 1 snurrar, snurrar, snurrar letar. Nej det var inte tillräckligt bra. Snurra, snurra... Ja så fortsätter det. Behöver jag tala om att jag lärt henne ordet bajsa NU! Mycket noga med val av ställe också. Suck. Det ska vara lite skog, bra underlag, det ska vara... Hon skiter inte i onödan hon.

Tik 2 är en riktig stadshund. Hon sätter sig när nöden faller på. Nu när hon är äldre är det väl inte fullt lika hysteriskt. Men de två första åren så satt hon sig mitt på en parkering om hon blev bajsnödig helt utan skam i kroppen ;) Henne kan man aldrig lita på att hon håller sig till man kommit över vägen. Vaddå blir man kissnödig kan man väl sätta sig mitt i gatan eller?

Så på svaret på din fråga: Ungefär som dina :D

Min hanne är som din första tik. Det väljs nooooga vilken markfläck som skall få den stora äran. :D
Han har olika bajsställen, och promenerar man inte förbi dessa så blir det helt enkelt ingenting. Sen vill han gärna placera dem högt, han är expert på att hänga korvar i taggbuskar och balansera dem på den högsta snöhögen...

Oj, skrämmande lika :o

Då har du samma bekymmer med den kräsna när man måste ha "kort koppel" på och man snällt får följa med fram o tillbaka :angel:
Flexikoppel är en bra uppfinning ibland :idea:

Ja, så gör min också, hon försöker gärna lägga en klick en bit upp på en trästam (vilket hon sällan lyckas med) :rofl:

Eftersom att hon bajsar på komando så släpper jag henne helst ned i ett dike eller in i en skog och ber henne bajja. Annars så håller hon sig hellre. Bajja i koppel? Neeeeej... Jag orkar inte tramsa. Hon är så gammal också :p

Förstå att hon var sjuk när hon satt sig mitt på en gata och sprutlackerade... DÅ blev matte orolig... (Det blev även veterinären 12 h senare)

aha, det är så "illa" ;)
Min gör det ovilligt i koppel. Vill inte släppa henne på vägen hemma, bor alldeles för nära E22:an :crazy:

Min hund är inte så noga med vart han sätter sej, sålänge det finns en buske han kan sätta sej mitt i, eller en snöhög/stubbe så han kan sätta sej på den :crazy:

:rofl: Ne, så illa är det inte ;) Fast då ska han in i buskarna istället.. .vet inte om det är mkt bättre :crazy: (Han sitter verkligen mitt i busken)

Min lilla kille är lite som din första tik. Inte första bästa här inte, han kan hålla på i en evighet och är oerhört blyg så om det kommer förbi folk när han har hittat sin fläck så kommer han bort sig. Favoritstället är bland buskar; ostört.

Riktigt komiskt många gånger, när han håller på och snurrar runt, runt, runt och ja... :rofl:

Tiken vill ner i diket eller alla fall lägga upp korven på en snöklimp eller i en buske. Hon är dock relativt "lättbajsad" Bara man står stilla när man ser att det är dax, då har hon sitt område och kan inte komma längre än kopplet utan måste välja nått just där. Absolut lättast går det när hon slipper kopplet! Och nu under våren ser man hur hon försöker hitta snöfläckar. Finns det en snöfläck så går hon dit för att göra sina behov!

Hanen vi hade var lite rolig för han gick så långt bort från oss han kunde. Satt vi och fiskade på en sjö kunde han springa bort 200m för att göra sina behov! Man hann börja fundera vart han var på väg :D Och så visslade man på honom så skyndade han sig som attan att göra sina behov innan han kom i full kareta glad i hågen och lätt som en fjäder!:rofl:

Min pojk vill gärna lägga sina högar högt, och det är ett evigt tassande för att hitta rätt snöhög. Häromdagen hittade han en PERFEKT hög, klättrade upp och började klämmandet, då sjönk snöhögen ihop på kanterna, där han hade baktassarna - vilket fick till följd att han hängde med hela underredet på högen....... Som tur var tog kulorna det värsta hänget och skiten hamnade bakom.....

Min pojke snurrar och snurrar och går tillslut på huk med bakbenen för att han är såå kissnödig men inte hittat det perfekta kisstället än..Haha ser så rolig ut

Min hane har väldigt svårt för att hitta rätt ställe. Han störs av allt runt omkring. Om han vankat i 3 minuter (sätter sig, går iväg, trampar runt, sätter sig, klämmer, går omkring igen osv) och det kommer en människa, bil, moped eller dyl. så avbryter han hela proceduren. Och då kan han strunta i att bajja eller stå och glo tills "störningen" är borta för att sen börja om med sitt vankande. Han kan hålla sig i evighet för att han inte hittar ett bra bajjeställe. Ibland kan han sätta sig ner 5-6 gånger på en promenad men avbryter om allt inte blir rätt. Då får man gå hem, nästa promenad likaså..

nevin skrev:
Min pojk vill gärna lägga sina högar högt, och det är ett evigt tassande för att hitta rätt snöhög. Häromdagen hittade han en PERFEKT hög, klättrade upp och började klämmandet, då sjönk snöhögen ihop på kanterna, där han hade baktassarna - vilket fick till följd att han hängde med hela underredet på högen....... Som tur var tog kulorna det värsta hänget och skiten hamnade bakom.....

:rofl: :rofl:

Åh. Det låter liiiite jobbigt :angel:
Han vill nog inte ha publik när han gör nr 2 :D

nevin skrev:

Hahaha det där låter som min hund när han har hittat en snöhög :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 234
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 628
Senast: Ajda
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 607
Senast: Brie
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 199
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama