TNS/EMS med massagefunktion ?

moon

Trådstartare
Hej

Har sökt på ordet, men är så värdelös på sökning att jag inte hittar några inlägg om det.
Har en häst som är extremt känslig i hud & sin muskulatur. För att inte fysioterapeten ska behöva bo hos oss, så är jag på jakt efter en TNS/EMS apparat som funkar bra på hästar.
Har suttit under dagen & jämfört, men det är svårt då det skiljer så mycket mellan människa & häst. Har själv erfarenhet av TNS, som jag använt på min smärthistorik.
Laser maskin är allra bäst, det vet jag..........men det tycker inte min plånbok !!!
Så tanken är att jag ska behandla henne själv mellan gångerna.

Hon har BoT ländtäcket på nätterna, ofta lindad med BoT för att bevara värme så hon inte spänner sig för mycket i musklerna. Jag masserar & TTouch: ar 3-4 dgr/veckan. Men då jag har reumatisk värk så blir det lite tungt, så jag tänkte avlasta mig sjäv med att införskaffa något bra hjälp medel. Kanske någon har ett bättre förslag som inte kostar skjortan. Den billigaste jag hittat som ska funka på häst enl. leverantören är http://www.prne.se/emp2pro.htm
Alla förlag tas emot tacksamt, kanske det finns någon annan maskin som kan ge henne muskelavslappningen hon behöver ?

Eva

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka