Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
DET hade jag nog accepterat, men se det var ju inte ett alternativ, tvärtom, hingstägaren ansåg att hon "hjälpte" mig när hon ens erbjöd stallplats under fölningen och sommarhage efteråt. Sen säger hon ju att stoet har fått "massor med mat" i form av hö och kraftfoder också. Det må så vara, jag säger inte att hon ljuger, men jag fick iaf (själv hämta) tillbaka stoet mager som en skrika och med fölet vid sidan när han var 4½ månad...Ja, ansvaret är då att återlämna hästen i fullgott skick. Och det görs ju enklast genom att avliva fölet och snabbt som sjutton fodra upp och träna stoet.
Nej, det är sådana där stora bruna som vissa anser att man rider på. Avelsförbundet för Svenska Varmblodiga Hästen. Travare, de registreras hos STC.så det är inte varmblod i betydelsen travare som avses då?
Då så är de enligt lagan skyldiga att registrera denna häst på något sätt, vilket få de väl komma på själva. I andra raser så finns det ett Bihangs-register för "hopp över staketet" hästar. Det är nämligen LAG på att ALLA hästar skall ha Häst-Pass, och det är rasföreningarnas SKYLDIGHET att lösa detta. Så i detta fall så har de inget val alls, oavsett vad de säger eller tycker.
Okej, men en part-breed går väl också att rida på? Den kan väl både användas som ponny och distanshäst? Så ett visst förväntat bruksvärde måste det ju finnas på fölungen då?Alltså, ARAB har aldrig vägrat registrera fölungen. De registrerar honom imorgon dag som part-bred arab (arabkorsning) med fader okänd.
Nej, men däremot att om den 4-månader fölisen varit efter en godkänd pappa, så hade den ju varit värd pengar. Så att avliva vid födseln hade varit ekonomiskt oförsvarbart. Det tar Juridiken hänsyn till.Men det finns ju en jädra massa infallsvinklar och juridiskt så tas ju inte hänsyn till blödiga hästägare och sånt