TJOHO! Jag ska på husvisning!

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Vica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 013

Vica

Trådstartare
Jaa! Äntligen är det min tur! Hittade en annons i dagstidningen igår ang ett "Hus på lantgård utanför Habo - 3 r o k uthyres". Spånade fram lite mer info och ringde sedan numret. Tydligen hade många ringt om huset, men att de skulle ta alla uppgifter och återkomma till mej till helgen om ev visning. Eg ville de inte ha hyresgäster med djur, men när jag förklarade att mina katter gott kan vara innekatter blev han lite lugnare.

Hyran var superbra, enda nackdelen är att huset är vedeldat och av äldre typ. Dock renoverad för 7-8 år sedan (vilket är modernare än den lägenhet jag har nu!) och mycket mysig. Öppet i nock på hela övervåningen :love: och en liten mysig trädgård utanför.

Anledningen till den låga hyran var att de ibland behövde hundvakt :rofl:

SÅ! I gårkväll hade jag precis bestämt mej för att åka från stallet mot huset för att smygkika på det när telefonen ringde.

"Heej! Är du fortfarande intresserad av huset? Jo, svärmor som bor i huset nu ska åka iväg imorgon om du har tid att komma och titta?"

:bump::banana::bump:
Talade med min mor, hon hade tydligen jobbat ihop med honom.
Talade med Cili, hennes sambo känner honom och har hand om vägen dit.
Talade med en annan kompis, de tillhör samma församling.
Talade med mor igen, hennes väninnan är bra vän med ägarna.

Alla säger samma sak; Finns ingen snällare man! Och frun ska vara ännu trevligare :D

Jag bara hoppas att huset är vettigt och att jag får flytta dit! :bump:

Nå, nu till min fråga;
Vad ska jag komma ihåg att fråga?

Elen ska jag kolla, vilket elbolag de har osv.
Mobiltäckningen, då jag endast har mobiltele.
Tvättmaskiner/torkmöjligheter
Ev tillstånd att bygga kattgård
Ev om jag får tapetsera (om det behövs)

Jag har fått ett uppskattningspris på uppvärming, elkostnad och sotning. Det som ingår i hyran är sophämtning, vatten och färdighyvlad ved. Totalt blir det ca 1500,- billigare än i den tvåan jag bor i nu. :eek:

Nå, hjälp!

Sv: TJOHO! Jag ska på husvisning!

Du kan ju fråga om snöröjning och vägunderhåll.

När vi hyrde hus för några år sedan så stod hyresvärden för material om det behövdes göra något på huset och vi för arbetet (om det nu inte var jättestora grejer... men som att olja altanen, måla om inne osv). Det fungerade bra tycker jag :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka