Sv: Tjockis Häst?? / Greenguard.
Har greenguard på min islänning som har fånganlag.(köpt på Granngården f.ö) Det funkar mkt bra, han kommer ju åt lite gräs men den begränsar gräsintaget mkt. Jag fick också välja mellan grushage-utan kompis, eller gräshage-med greenguard-med kompis, och jag tycker att den socialakontakten är viktigast min kille hade lidit mkt mer av att gå på grushage hela sommaren
. Håller dock på att göra iordning en skogshage till honom där han kan gå utan guarden
.
Ang. putsning och "klia-manken" så kan allt dom klia varandra ändå! Min gnider guarden imot kompisens manke istället och kompisen har inte misstyckt
Ang. om hästen blir deprimerad av greenguarden så är det nog mkt individuellt. Min bryr sig inte nämnvärt, han var lite fundersam i början varför han inte kunde greppa tag i det där ljuvliga gräset men han vande sig snabbt. Andra gör sonika sönder den och det får man väll ta som ett tecken på att greenguard kanske inte passar just den hästen.
Men som sagt, min häst mår bäst av att ha guarden då han blir otroligt deppig av att inte kunna vara nära sin bästakompis och skulle lida värre av att gå själv.
Dock tkr jag även lite som Saigon, att man ska undvika den så långt det går, den är ju trots allt antagligen inte alltför kul att ha på sig.