Tjocka nosgrimmor och pannband?

C

CCorneliaa

Måste man ha tjocka nosgrimmor och pannband när man tävlar dressyr nu för tiden?
Min häst passar inte i det och har nu ett jäääääätte tunt träns.
Får man poängs avdrag för det eller spelar det ingen roll?

Sv: Tjocka nosgrimmor och pannband?

kan inte förstå varför de skulle spela någon roll :confused:

man väljer väl det man tycker e snyggt...

kan inte förstå varför de skulle spela någon roll :confused:

man väljer väl det man tycker e snyggt...

... och är skönt för hästen?
Kan inte tänka mig att så väldigt tjocka nosgrimmor kan vara särskilt skönt (typ 3cm eller vad det är)

3cm räknas nog inte som speciellt bred... 4-5cm är väl ganska vanligt... o varför skulle det vara mer obekvämt? nosgrimman ska ju inte vara tok-spänd.... jag personligen gillar breda nosgrimmor men har den nog mest bara där för syns skull... alltså drar jag inte åt den speciellt hårt....

3cm räknas nog inte som speciellt bred... 4-5cm är väl ganska vanligt... o varför skulle det vara mer obekvämt? nosgrimman ska ju inte vara tok-spänd.... jag personligen gillar breda nosgrimmor men har den nog mest bara där för syns skull... alltså drar jag inte åt den speciellt hårt....

Nej nu fick jag en konstig tanke, glöm att de gör ont. Tänkte inte på att de är platta under...:D

du får ha smal eller bred nosgrimma (engelsk, aschen eller remont)... men du måste ha pannband!

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka