Tjejer behöver kött för att bli snygga

LindgrenV

Trådstartare
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3801249.ece

Kort sagt: Nyköpings kommun införde en köttfri dag. LRF protesterar genom att dela ut hamburgare utanför gripenskolan.

Lovisa Norberg, LRF:

Men varför kan man inte ha en köttfri dag i skolan?

– Det kan man väl ha, det är inte det vi är emot. Vi vill bara att ungarna ska få ordentligt med näring alla dagar. Det är särskilt viktigt för tjejer som växer, idrottar och ska bli snygga. De har ett väldigt stort järnbehov och jag tror inte att man alltid tänker på flickorna. De har kommit i skymundan för de ställer sig inte upp och skriker direkt.


:banghead: :banghead: :banghead:

//Mvh inte ätit rött kött på tio år och är ändå drop dead gorgeous :sneaky:
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Vad ända in i jävla helvete.

Det är tamigfan det dummaste jag hört.
*sprängs*
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Det som främst verkar uppröra är att vegetarisk används för att beskriva maträtterna. För hur många av anti-vegetarianerna är det som högljutt protesterar när pannkakor serveras?
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Såg detta med, hörde även på radion om massa konstiga protester... Varför är mönniskor så rädda för att äta någon enstaka måltid utan kött?!? Är det inte jättebra att barnen får vänja sig vid en varierad kost?
Något av citaten jag hörde var typ " Men då kan de ju få för sig att kött är farligt?" men om man aldrig varierar maten kommer många barn tro att grönsaker är farligt / äckligt :meh:
Suck blir så trött på vårt samhälle! Har verkligen gått utför på sistone :rage:

Dont even get me started in this, för att nämna en annan debatt som verkar dra fram de mest idiotiska ur svenskarna :mad:
Hur svårt är det att förstå tre enkla bokstäver, N.E.J.
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

"Korna de fiser, men det kanske vi också gör om vi äter bönor"
Skillnaden är väl att kor släpper ut ca 600liter metangas per dygn beroende på att de har vissa bakterier i tarmarna som producerar metan. :banghead:
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Ååhhh jag blir så arg! Sedan försöker de vända det till att de "tänker på flickorna", bullshit! Jag har varit vegeterian i typ 15 år, inte går det någon nöd på mig:rage:
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Men då måste jag ju vara skitful eftersom jag inte åt kött mellan ålder 13-24, det är väl då man växer mest? Ursäkta mig, jag ska sätta mig i ett hörn och äta en massa kossor så jag också kan vara med i snygg-gängen.

SUCK!
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Jag börjar tro det! Det är i alla fall lite väl mycket puckade påhitt den senaste tiden :wtf:
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Detta är väldigt tråkigt för LRF, eftersom detta VERKLIGEN inte alla medlemmars åsikt.
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

LRF har till och med själva veggomedlemmar :mad: möjligen en minoritet men jag kan ju knappast vara ensam.
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Och priset för dagens dummaste uttalande samt mest onödiga motreaktion går till .. LRF.

:banghead:
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

O_o :banghead:

Man upphör aldrig att förvånas. Jag måste vara jätteful eftersom jag inte ätit kött sen jag var åtta år.
 
Sv: Tjejer behöver kött för att bli snygga

Och fil och flingor räknas på många skolor som en helt utmärkt lunch om man inte vill äta den "bruna geggan" till exempel.

För det är mycket kött i filen, visste ni nog.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp