Tittig/livrädd häst..

A

ardennern

Har köpt en 13 årig nordsvensk/ardenner korsning som är hur mysig som hellst, men hon är nästinpå livrädd för nästan vad som Hellst! Kan vara två människor som kommer och går, en jacka, en sten, en bergvägg osv osv. Och jag är inte så tuff som det behövs. Men tänker ta mig en utmaning och försöka få henne lite lugnare och tryggare att rida.

Så kom med alla tips ni har, om hur man kan få hästen mindre rädd för verkligen allt. :)

Sv: Tittig/livrädd häst..

Till att börja med, hur agerar du själv? Blir du rädd när hästen blir rädd? Hur länge har du haft hästen?

Sv: Tittig/livrädd häst..

Blir rädd först när hon hoppar till men försöker hålla lugnet så hon inte stressar upp sig mer.
Sen 11 juni..

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
Träning Nu behöver jag skriva av mig och kanske få lite input, för jag känner att jag bryter ihop och ger upp snart. Lång historia kort, jag...
Svar
17
· Visningar
2 448
Hästhantering Min häst kom till oss för 3 veckor sedan. Hon är 5 år och uppfödd på Irland. Problemet är att hon är väldigt orolig i stallet, i boxen...
Svar
3
· Visningar
1 640
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 654
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar