titthålskirurgi i ett bak knä.

Miss Sixty

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av det och vill berätta lite hur det går till med mera?

Tackar på förhand:bow:

P.s Har inget med min häst att göra d.s

Sv: titthålskirurgi i ett bak knä.

beror ju på vad som skall utföras? har varit med om ett antal hästar i stallet som blivit opererade med den metoden i kotor / haser för att avlägsna benbitar som varit lite ivägen. de har återhämtat sig snabbt kommit hem redan samma dag. ett par veckors vila innan igångsättning.

Vet har gjort artroskopi i en has på mammas häst. Kommer ej ihåg hur länge han stod i box, 2 veckor kanske. Sedan sjukhage (4x4 m) någon månad.

Han sövdes under operationen o stannade på kliniken en natt.

Man gjorde en artroskopi vä. bakknä på min häst för ett par år sedan, och för henne gällde boxvila 2 dagar, sjukhage 2 veckor och sedan liten hage 2 veckor. Om jag inte minns helt galet:p

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 759
Senast: Roheryn
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 409
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 339
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024