Har precis laddat upp med en kanna te och scones med brieost och apelsinmarmelad. Sitter framför teven och ska se terrängen i OS och ville ha någon nattamat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag lärde mig tillslut hur i helskotta gott det är!Och de obligatoriska ÄRTERNA! NAM NAM /ärtmonstret
Hur får man dem bra tillagade sådär till fisk exempelvis? Antar att det är frysta ärter från början. Kokar du upp dem i kastrull först? Sedan smör och salt? Tycker aldrig mina ärter blir bra!Ja jag lärde mig tillslut hur i helskotta gott det är!
Lite smör, lite salt
(de kan dock hålla sig borta ur alla såser/grytor/pastarätter tack )
Jag lägger dem frysta i en skäl som jag sedan slår på kokande vatten i och låter ligga tills de tinat.Hur får man dem bra tillagade sådär till fisk exempelvis? Antar att det är frysta ärter från början. Kokar du upp dem i kastrull först? Sedan smör och salt? Tycker aldrig mina ärter blir bra!
Jag slänger i dem i kokande saltat vatten i kanske tre minuter eller så. Häller av i durkslag, tillbaka i kastrullen, rör i lite smör.Hur får man dem bra tillagade sådär till fisk exempelvis? Antar att det är frysta ärter från början. Kokar du upp dem i kastrull först? Sedan smör och salt? Tycker aldrig mina ärter blir bra!
Hur får man dem bra tillagade sådär till fisk exempelvis? Antar att det är frysta ärter från början. Kokar du upp dem i kastrull först? Sedan smör och salt? Tycker aldrig mina ärter blir bra!