I torsdags lagades det saffransdoftande fiskgryta med lax och torsk och grönsaker och grejer. Så himla gott! Kokboken ansåg att det skulle serveras ris till men jag ansåg att det var mer en soppa och vi nöjde oss med grekiskt lantbröd. Fint som snus!
I fredags var jag förkyld och lite lagom ynklig och åt mest något kokt ägg och lite yoghurt och lite choklad och sånt löpande under dagen men tog mig i kragen på kvällen och wokade en kycklingfilé med slatten ur ett paket wokgrönsaker. Funkade det med, särskilt som jag hittade sririachamajonnäs tidigare i veckan som gjorde ett bra jobb på min mat.
I lördags, oj oj oj. Först bakade boyfriend kardemummascones, ty han tyckte att det var så roligt sist. Inte mig emot! Åts med ost och blåbärssylt, något oortodoxt men marmeladen hade fått fötter. Sedan startade den stora dagen med hans dotter, som inleddes med Sune vs. Sune på bio (den var fantastiskt rolig och bra faktiskt) med chilipopcorn, så det var väl lunch då. Sedan SWACOS à la extra allt, följt av Mello. Ni hör ju att jag ligger i hårdträning.
Igår, jadu, jo! Restfest till lunch, boyfriend åt fiskgryta och jag åt tacosallad (blanda alla rester från SWACOS, toppa med krossade nachochips och salsa, ät) och till kvällen, dumplings från frysen med slatten ur ett paket wokgrönsaker (tema?) och risnudlar. Till kvällen, en intressant apelsintårta/kaka/dessert ur Hemköps frysdisk till kaffe och Help!-filmen, som var väldigt rolig men kanske inte har åldrats sådär fantastiskt