Titta hit alla häst ägare !

Ebbaj13

Trådstartare
Hejsann
Jag är en Tjej på 13 somrar, jag vill så gärna ha en egen häst.
Men eftersom jag Inte har SÅ stora erfarenheter med hästar så undrar jag och frågar ER.. Ska jag ha en foderhäst? T.ex under sommaren och typ prova på lite? Min mamma är kind of emot dette med häst, men min farmor o farfar har trotts allt ett stall som vi kan Göra iordning.
Men viljen hästras är väldigt snäll att rida och "sköta om" så som att sadla, pyssla om osv?
Jag är ca. 162 lång och väger runt 45 kke :),så hur hög ska hästen va?
SKULLE UPPSKATTA SVAR!
 
Sv: Titta hit alla häst ägare !

Hej!

Om du inte har så mycket erfarenhet skulle jag råda dig att skaffa sköthäst eller medryttarhäst någon gång i veckan!
Om du inte går på ridskola är det också en bra plats att skaffa sig kunskaper på!:)
 
Sv: Titta hit alla häst ägare !

Om du inte redan rider på ridskola så tycker jag att du ska börja med det för att få mer kunskaper. Man lär sig mycket där och får testa på att rida olika typer av hästar vilket kan hjälpa en sen när man ska skaffa en egen. Har själv ridit på ridskola i drygt 8 år och tror att jag egentligen skulle vara redo att ta ett större ansvar och skaffa en egen häst, men har bestämt mig för att vänta tills jag pluggat klart. Du kan också skaffa en medryttarhäst eller kanske bli skötare på någon ridskolehäst som de har på vissa ridskolor. :)
 
Sv: Titta hit alla häst ägare !

Ridläger är kanske ngt för dig då istället? För att samla erfarenhet av att sköta en häst själv ensam i 1-2 veckor, och utöka dina häst och ridkunskaper.
 
Sv: Titta hit alla häst ägare !

Du skulle kanske leta efter en häst att vara medryttare på? Även om du har tillgång till eget stall, så kan du ju inte ha hästen ensam där. Det finns ju inte heller någon erfaren hästägare att rådgöra med. Det gör jag fortfarande efter att ha ridit i 25 år och haft egen häst i 15 år.
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 121
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp