Iddefixen

Trådstartare
Finns det tistlar som är giftiga?
Har alla tistlar samma effekt - dvs skyddar glatt muskulatur och renar levern?

Sv: Tistlar

Startade en tråd, för ett tag sedan i ämnet...

Men vad jag har förstått så är inte tistlar giftiga (men om det gäller alla vet jag inte). Dessutom skulle en frisk häst inte äta något som är giftigt. Själv tog jag mod till mig och smakade på en jättefin lila blomma. Den smakade sött, men jag spottade ändå ut den...

Angående att tistlar är leverrenande, så gick jag faktiskt till hälsokosten och kollade upp det (dessutom var det ju många här på Buke, som visste ;)). Det visade sig att den tisteln som de använder i sina preparat är 'maria tistel' och att den växer vilt här i Sverige. Där jag bor har jag sett två sorters tistlar, varav en är maria tistel. Den andra kan jag inte namnet på.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: screen
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
638
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka