Tipsa mig om skånska orter!

kolblakkur

Trådstartare
Jag och min sambo funderar på att mellanlanda i en hyresrätt innan vi köper hus/gård. Men jag har noll koll på hur det ser ut i Skånes mindre orter. Det vi söker ska 1. ha bra kollektiva pendlingsmöjligheter till Malmö, sedan ska det inte ligga alltför många mil från Revingeby. 2. Vara relativt lätt att få lägenhet 3. Vara gott om billiga och bra stallplatser i anknytning till orten.

Lätta krav va? :p

Vilken ort kan passa oss?

Bra kollektiva pendlingsmöjlgheter till Malmö är för mig tåg, men det funkar kanske bättre med buss för er? Det beror ju lite på hur nära Centralen man sedan ska. Annars är ju ett tips att titta var tågen stannar, Höör erbjuder ju t ex mycket, men är inte nära Revingeby.

Mindre orter har ofta inte jättemånga hyreshus heller, vilket ju ytterligare kan ställa till det. Dalby stämmer in på beskrivningen, men där tror jag det kan vara svårt att hitta hyreslägenhet lite snabbt och lätt (kan dock ha fel).

Bra kollektiva pendlingsmöjlgheter till Malmö är för mig tåg, men det funkar kanske bättre med buss för er? Det beror ju lite på hur nära Centralen man sedan ska. Annars är ju ett tips att titta var tågen stannar, Höör erbjuder ju t ex mycket, men är inte nära Revingeby.

Mindre orter har ofta inte jättemånga hyreshus heller, vilket ju ytterligare kan ställa till det. Dalby stämmer in på beskrivningen, men där tror jag det kan vara svårt att hitta hyreslägenhet lite snabbt och lätt (kan dock ha fel).
Hellre buss! Tågen strular så otroligt ofta, upplever att bussarna har färre signalfel och växelfel ;) Jag ska till Malmö C så många regionbussar funkar.

Dalby är svårt att hitta hyresrätter i, Höör upplever jag likadant.

Hellre buss! Tågen strular så otroligt ofta, upplever att bussarna har färre signalfel och växelfel ;) Jag ska till Malmö C så många regionbussar funkar.

Jag har svaret på växelfelen i Höör. Så fram tills det är åtgärdad ordentligt eller utbytt så rekommenderar jag inget boende längs stambanan som kräver penling med tåg!

Annars är Höör en fin ort.

Jag och min sambo funderar på att mellanlanda i en hyresrätt innan vi köper hus/gård. Men jag har noll koll på hur det ser ut i Skånes mindre orter. Det vi söker ska 1. ha bra kollektiva pendlingsmöjligheter till Malmö, sedan ska det inte ligga alltför många mil från Revingeby. 2. Vara relativt lätt att få lägenhet 3. Vara gott om billiga och bra stallplatser i anknytning till orten.

Lätta krav va? :p

Vilken ort kan passa oss?
Jag utgår helt enkelt från "nära till Revinge", jag har ingen aning om hur det ser ut med hyresrätter, men Eslöv är ju rätt så nära Revingeby (det beror ju förvisso på hur många mil som känns rimligt), enklare än Lund att hitta boende i och jag har för mig att det är okej med pendlingsmöjligheter där? Vill ni närmare till Revingeby så är det ju S Sandby som gäller, bussar går väl helt okej där tror jag.

Kan ju finnas lägenheter inredda i huslängorna på gårdarna runt omkring, eller jag vet att det finns det.

Jag vet att i Sjöbo är det inte gott om lediga hyresrätter. Folk går ganska ofta ut och söker via loppissidor på fejjan, när de inte får napp direkt hos hyresvärdarna. Å andra sidan verkar husförsäljningen öka på orten och då blir det kanske även lite rotation bland hyresrätterna?

Sjöbo är najs ur hästsynpunkt. Lite trist håla, men det funkar på alla dina punkter. Se till att skaffa stallplats i rätt ände bara. Veberöd är ju också toppen, då kan du ha hästarna så att du kan köra på fältet.

Sjöbo är najs ur hästsynpunkt. Lite trist håla, men det funkar på alla dina punkter. Se till att skaffa stallplats i rätt ände bara. Veberöd är ju också toppen, då kan du ha hästarna så att du kan köra på fältet.
Tycker det verkar ont om stallplatser i Veberöd :confused: Sedan behöver jag fyra platser, och det är sällan någon har så många boxar lediga... Hyresrätt är dödsdömt i Veberöd.

Det byggs hyresrätter i Harlösa, men de är snordyra och dessutom tror jag att Flyinge drar upp stallplatspriserna. Jag är inte intresserad av att betala mer för att där ligger ridhus i närheten t.ex, för det har jag ingen användning av.

Vilken ände av Sjöbo är rätt? Mot Vomb?

Mot Vollsjö är det mest grusvägar, vid Björka och Öved/Vomb finns mer skog och ridvägar och även möjlighet att rida vid stranden. Söder och sydost finns oxå lite mer skog och ridvägar. Ut mot Blentarp finns många stall och där är det sandmark, så man slipper leran...

Liknande trådar

Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat