doleron

Trådstartare
det är så att jag behöver lite hjälp och tips på vad jag ska göra.

är på sadeljakt, och har hemma en simco arabsadel men jag är inte säker på om den passar.
när jag sitter i den så blir den ganska tight över bogarna och man får in ca 4 cm av fingrarna innan det tar stopp.

har testat rida i den en sväng, och då kändes det inte som att hon störs av den, men ioch med att den är ny och jag ev ska skicka tillbaks den så törs jag inte rida så mycket så den ser använd ut.

i övrigt sitter den bra, men det är just det där om den är för tight över bogen..

törs jag köpa den eller ska jag leta vidare? :confused:

kan ju tillägga att hästen är en fjordis

Sv: tips.

i övrigt sitter den bra, men det är just det där om den är för tight över bogen..

Då skulle inte jag köpa sadeln...
Sedan om den klämmer för att den är för stor och ramlar ner eller om du sadlar för långt fram eller, eller .... är svårt att säga. Har du inte lite bilder att sätta in?? Lägg på sadeln, utan pad och ta kort :smirk:

doleron skrev:
det är så att jag behöver lite hjälp och tips på vad jag ska göra.

är på sadeljakt, och har hemma en simco arabsadel men jag är inte säker på om den passar.
när jag sitter i den så blir den ganska tight över bogarna och man får in ca 4 cm av fingrarna innan det tar stopp.

har testat rida i den en sväng, och då kändes det inte som att hon störs av den, men ioch med att den är ny och jag ev ska skicka tillbaks den så törs jag inte rida så mycket så den ser använd ut.

törs jag köpa den eller ska jag leta vidare? :confused:

kan ju tillägga att hästen är en fjordis

Jag råder dig inte, att köpa sadeln.
Men väljer du att köpa en ny ifrån en westernbutik, så får du hjälp med utprovningen. Ring olika butiker i din närhet, och fråga.....
Lotta

det är ju det att de inte finns nån westernbutik i min närhet.. :cry:
livet är hårt när man bor i norrland

Jag har precis samma problem med min fjordis, den där breeeda bogen, platta ryggen... Jag hade nog inte tagit sadeln heller, för det finns bredare sadlar men det är svårt att hitta. Du kommer förmodligen bara att oroa dig ändå, om du behåller den...

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 275
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 673
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 508
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka