sockerdricka

Trådstartare
Hej

Jag och en annan tjej ska tävla en c-ponny i helgen.
Hon hoppar på träningar jättebra. Hon är inte tittig på hinder.
Men när vi kommer ut så kan hon hoppa några hinder (även titthinder..)
Men sen tjurar hon i hop och VÄGRAR hoppa.
Det konstiga är att hon verkar tycka det är roligt att hoppa när vi hoppar annars, och på tävlingar hon bjuder mot hindrerna och sådär.

Hon har inte ont någonstans.
Någon som kan ha en förklaring varför hon gör så och vad vi som rider henne kan göra? :confused: :crazy:

Jag kan ju inte riktigt säga vad som är "felet" för er, men jag har ett liknande med min halvblodsvalack.
Han har haft en svacka i självförtroendet på hinder på runt 1 m sen han brakade in i en oxer i höstas. Hemma har han dock hoppat riktigt bra, men när vi kommit ut på tävling vill han inte. Senaste tävlingen red jag som bara s*tan för lagets skull och trots tre stopp så blev jag nöjd. Det var första gången han hoppade 1 m sen i höstas, och vi kom nästan hela banan.
Så jag började tänka lite efter det. Jag har nog lagt av på tävling och bara väntat mig att han ska hoppa som han gör hemma. Men det finns mkt störande på tävling, mkt som plockar på uppmärksamheten. Och iaf min häst behöver att man visar vad han ska koncentrera sig på, annars snurrar det bara runt i huvudet på honom och tar stopp.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 474
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar