Gick själv på Plönninge och hela min klass var väl mer eller mindre missnöjd med hästbiten på skolan tills vi var på studiebesök på Bollerup och upptäckte att det inte var några större fel på Plönninge förutom att vi inte fick lära oss köra "vanligt" (körde bara travare vilket ioförsig också var roligt). Vi var flera som tyckte att den körning vi fick se på Bollerup verkade mycket bra, hästarna verkade välutbildade och läraren mycket kunnig (har för mig det är Fyrspannskusken, heter han Fredrik Persson?) så jag tror att vill man köra då är nog Bollerup det ultimata gymnasiet... däremot övrig hästutbildning verkade i våra ögon inte i klass med Plönninges... hästarna verkade mer som ridskolehästar än Plönninges... och vissa för oss självklara saker var inte så självklara. Hästarna fick gå fler lektioner per dag, flera stod i spiltor (förekommer inte spiltor på Plönninge) de gick bara ute i hagen på helgerna (går ute hela dagen på Plönninge med avbrott för lektioner/torka efter ttiga lektioner/hovslageribesök etc.) och de red inte längre ut hästarna pga för mycket olyckor skett... hmmm... Vi var glada hela klassen att vi gått på Plönninge.
Nu lär jag väl få en massa skit för detta men jag vill då bara påpeka att detta är MIN åsikt (den är förvisso delad med andra människor), ingen annans och alla har rätt till sin åsikt, samt vi kan ju ha misstagit oss på hur det egentligen var...