Tips till ridresa till USA

kaffekart

Trådstartare
Som rubriken säger: har ngn varit på ngn resa till USA? Jag e intresserad av cattlework, där man får typ arbeta o hjälpa till på ranchen.(är dock nybörjade inom western, men många års häst o ridvana)

Jag kommer få spara ihop runt 25,000 kr för denhär resan, så man vill ju så klart att det ska vara bra... men det finns ju minst 2 svenska företag som anordnar dessa resor, o jag vet inte vad jsg ska välja... alla promotar ju sina destinationer till max...Vet inte vilket företag som bäst heller ju.
Men tänkte om ni hade några tips på destination eller företag eller en specifik resa el ngt. PM:a mig gärna, eftersom man inte får göra reklam här.
Det bästa vore ju om ngn känner ngn som har en ranch i usa o vet att de skulle ta emot en seriös person som vill hjälpa till lite i 3 månader (det är väl 90 dagar man får turista i USA tror jag)
well well, ser fram emot era svar:idea:

Sv: Tips till ridresa till USA

Nu är jag inte säker, men ska ska själv till usa inom kort om jag överlever intervjun på ambasaden.:eek: Kanske ska jobba på en ranch så kan höra med dem om de finns någon plats, de bruka ta in folk :)

Annars känner jag folk lite ytligt så jag kanske kan knåpa ihop ett jobb till dig om du vill det!

Liknande trådar

• Låst
Western Funderar på att gå en intensivkurs där, men jag vill bara veta om det stället e bra? ngn som varit där? Vad tyckte ni? Om ni inte vill...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka