Tips till er som ska ha snart, ang. amningsnapp

Ishtar

Trådstartare
Ifall ni kommer använda amningsnapp i början pga olika problem vid amningen.
Köp inte de som finns på apoteket (Avent) utan bege er omedelbums till Babyproffsen, Babyland eller annan babybutik som säljer Medelas amningsnapp/bröstvårtsskydd. Meleda var det märke jag fick med mig hem från BB men den försvann ju efter ca en vecka bara - de är omöjliga att hitta dessa genomskinliga silikongrejer.

Jag har använt Avents napp i ca 2 veckor och är jättemissnöjd.
Valle har bråkat och varit sur, släppt och tagit nytt grepp väldigt ofta. Den trillade loss väldigt lätt dessutom, vilket gjorde att jag inte kunde slappna av utan varje gång han släppte fick jag vara där och pilla dit den igen. Sen hände en hemsk grej, Valle sög ut bröstvårtan genom ett av hålen! :crazy: Det gjorde superont, fick typ förlossningsandas mig igenom proceduren att pilla tillbaka det som ploppat ut. Usch!!!

Medelas har mindre hål än Avents och har 4 st istället för 3 st.
Ett hett tips, för det här önskar jag verkligen att ni slipper vara med om.

Nej jag jobbar inte på Medela. :D

Senast ändrad:
Sv: Tips till er som ska ha snart, ang. amningsnapp

aaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj vad ont det lät, bara att amma öht är ju inte direkt skönt sådär i början.... (hade också napp) men hur sjutton, är inte hålen jättesmå? :eek: AJ än en gång!!!!

aaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj vad ont det lät, bara att amma öht är ju inte direkt skönt sådär i början.... (hade också napp) men hur sjutton, är inte hålen jättesmå? :eek: AJ än en gång!!!!

Jag tycker de borde ha testats så det inte är möjligt...hade inte en tanke på att det kunde hända! Det var en liten plupp som sögs ut genom ett hål, men när den väl kommit igenom blev den ju stor på andra sidan. Helt vit blev "kulan" som åkt igenom, vidrigt var det. Men hålen är större på apotekets så risken måste ju vara mkt mindre med Medelas.

Tack.

Sådana tips är guld värda när man inte har varit i situationen förut, shit allt känns verkligen så nytt och ju närmare BF det kryper ju nervösare blir jag ..

Jag tycker avents är dunderbra!!

Det är nog väldigt personligt.

Jag håller med, man kan inte säja att den ena sorten är bättre eller sämre än den andra utan vi alla är olika skapta och har olika förutsättningar för att fungera med amningsnappar av olika modeller.

Jag har den från apoteket...

Tycker den är helt ok, fast den kan lossna lätt, när Felicia flaxar till med armarna. Sedan sköljer jag den i hett vatten innan så sitter den fast bättre.

Men kanske skulle inhandla den från babyproffsen och prova!

För mig som har stora bröst funkar Avent bra. Eller... Det var ingen skillnad alls.

Det är sant, jag skulle väl egentligen inte ha skrivit "köp inte det märket" men jag blev skraj av det som hände.

Medela har förresten olika storlekar så de passar olika bröst/bröstvårtor.

jag hade både avents och meleda (eller vad hette de?) och hade inga problem med ngn av dem!!

Ett annat tips är att om erat bb lånar ut bröstsnäckor - ta dem!!! GULD värt. Efter första natten hade jag en blåsa på ena bröstet. Jag satte dit snäckan och den försvann direkt! Jag hade snäckor i ca 3 v och hade aldrig ett enda sår el en enda blåsa (förutom den första dagen)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka