Tips tack..

K

knasenknas

vill ha tips på bra liniment för:
*rygg
*senor
*haser
*kotor

Sv: Tips tack..

För Ben Dvs: senor, kotor o ligament tycker JAG att "Pharmastrong" är helt överlägset :idea:
Använder aldrig liniment på ryggen.
Rygg o Bog masserar jag med MSM-kräm :angel:

På rggen eller andra muskler brukar jag använda Arnika gel även på benen.. Funkar jättebra men på benen använder jag också Radital ibland..

Jag gillar raditals linimen, dock det enda jag testat oxå.
Anänder detta även på mig själv när något gåt vilt till med musklerna ;)

Isbalsam på leder och senor direkt efter hårdare ridpass. På kvällen flytande Arnika på ryggen, jodblister och bandage på benen på kvällen. Vid behov: några dagar med jodblister, plast och bandage på nätterna.

Arnika, redlotion och 4 ess tycker jag är bra till muskler. På leder använder jag sen en tid tillbaka Speedway.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 411
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama