Tips sökes, min häst är ett blötdjur

Sv: Tips sökes, min häst är ett blötdjur

Hade fått vara en himla stor balja med tanke på hur stor del av golvet som är blött :D

*fortsätter på samma knapp*

Nu har vi testat några dagar med stor balja på golvet, och det fungerar över förväntan! Mycket mindre spill på golvet och framför allt har han alltid vatten kvar på morgonen :bow:
 
Sv: Tips sökes, min häst är ett blötdjur

Min häst gör lite samma sak men hon ska döda alla hinkar som hänger. Hon "plaskar" också med munnen i vattnet, det är ju så roligt..... Jag tröttnade på att köpa en hink varje dag åt henne (man såg hur hon gjorde, fick hon inte ner hinken så lutade hon sig på den mot väggen så den blev platt. Fick hon ner hinken lade hon sig på den!) så jag köpte en sån där böjbar hink med handtag och ställde in.

Ha, nu är hon lurad ;) Hon rör inte hinken. (Fast just nu har hon enbart vattenkopp).
 
Sv: Tips sökes, min häst är ett blötdjur

Min blir arg på hinkar och tunnor som är mindre än halvfulla. Han kan gå till attack på dem :O
 
Sv: Tips sökes, min häst är ett blötdjur

Min blir arg på hinkar och tunnor som är mindre än halvfulla. Han kan gå till attack på dem :O

:rofl: Stackars hink! Hinkarna måste ju fatta att de inte ska vara halvfulla?

Min gillar inte hinkar överlag heller. Man kan aldrig fodra i en hink och sen låta den vara. Då är den död inom 5 sekunder. Murarhinkar går inte sönder lika fort men hon kastar de i luften! Andra vanliga hinkar, hon äter upp maten (som hon hällt ut på marken), sen sätter hon hoven i hinken, drar med tänderna så hinken flyger i biter. Eller så stampar hon på den tills den spricker :grin:
 
Sv: Tips sökes, min häst är ett blötdjur

Jag blir galen på en av mina hästar, han blöter ner boxen något ofantligt och nu börjar det påverka boxväggen också.
Han skvätter/dräller ur vattenhinken och på två dagar är halmen genomblöt i en tredjedel av boxen.
Förutom att väggen blir förstörd och att jag slänger ut mängder av halm "i onödan" så står ju hästen också utan vatten varenda morgon! Jag har i perioder satt in två hinkar till honom med det resulterade i att det chippade i nästan hela boxen och blev en pöl i gången utanför.

Någon som har något tips på vad jag kan göra?!

Funderade lite på en sådanhär spillkant av något slag, kan det hjälpa? (Just den på bilden är förståss inte så bra då den blir svår att rengöra)

ECED11FD-5809-4207-9980-5F30274C02F0-5748-000004218BC85871.jpg



(Osäker på om tråden ska ligga här)


Är han likadan ute i balja? Han skulle behöva en mindre balja inne, ljummet vatten? Finns ju mindre baljor på ca 40 liter, är ju som 2 hinkar. =)
 

Liknande trådar

Foder & Strö min varmblodsdonna är ju otroligt lättfödd och blir fan fet av luft. :crazy: hon fick ju fång här för ca 5-6 veckor sedan för att ha...
2
Svar
32
· Visningar
3 331
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp