Tips, snälla :)

mammii

Trådstartare
Hejsan,
jag har precis tagit mig tillbaka i sadeln för gott efter allt för många avbrott. Nu ska jag ta mig tillbaka i alla grunder och komma vidare i min ridning, jag är hemskt ringrostig och är tacksam för alla tips!
Jag har inte kommit så långt, jag kan arbeta hästen i form (dock endast i skritt nu när jag är så otränad ;) ) Jag har påbörjat skänkelvikningar men dom sitter inte ännu.
Nu under sommaren ska jag rida utan instruktör och vill gärna ha lite övningar jag kan göra, har ni några förslag? Gärna bra böcker, filmer etc?
Hästen jag rider är utbildad MSV dressyr och är läromästare :)
 
Sv: Tips, snälla :)

Då vill jag vara tråkig och föreslå mängder av sitsträning. :)

Innan du kan göra en massa annat måste du vara följsam och balanserad i alla gångarter. Så rid utan stigbyglar, rid barbacka, och släpp idén om häst i form ett tag. Titta på Sally Swifts bok om Centrerad Ridning, titta på "Harmoni i ryttarens sits", etc.

Hoppas det går bra för dig! :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Dressyr Hej! Jag och min häst har bekymmer med galoppen. Blir ofta ganska öppen i formen i fattningen, blir ofta hastig galopp och slutar med...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: josqla
·
Träning Jag var tveksam på var jag skulle lägga tråden och med vilken rubrik men.. Efter att ha haft ett par incidenter på vår turridning med...
2
Svar
24
· Visningar
4 545
Senast: Lager
·
Träning Nu skulle jag behöva alla era bästa tips. Har börjat rida ett sto som är den stelaste häst jag någonsin mött. Nu talar vi 10 år av fel...
2
Svar
23
· Visningar
3 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp