Tips på vinterridstövlar!

NightShade

Trådstartare
Hej! Jag undrar om det är någon här som har något bra tips på vinterridstövlar som är riktigt varma men inte så onödigt stora och otympliga. De jag har nu fastnar nästan i stigbyglarna.

Mvh Carro

Sv: Tips på vinterridstövlar!

Jag har Steeds vinterridstövel från Hööks, fuskskinn och teddyfoder men varm och prisvärd :)
Hade ett par Treadstone hemma, fårskinnsfoder och hemskt sköna men jag lämnade tillbaka dom för dom var lite för dyra och jag tror inte att dom gillar vår skånska vinter med konstant gegga.

Jag rider i mina Mountain Horse stövlar som är så pass lösa runt benen att jag kan ha ett par skidstrumpor under. Och fårskinnssulor som kostar femti spänn i skoaffären!

Jag har också varit på jakt efter nättare vinterridstövlar och jag fastnade mest på stövlarna från Ariat och Cavallo Polar. Dock blev det ingen av dessa i år. Har även kikat på Steeds från Hööks men inte varit så sugen på dem, men när de fanns på rea för 150 kr slog jag till ändå :D De verkar helt ok och jag hoppas att de funkar tills jag vill byta upp mig. Vet inte om det finns kvar några nu eftersom de reade ut dem.

Hej!

Jag köpte ett par bruna Ariat Bromont i höstas och de är helt underbara! Varma utan att vara klumpiga då de är nätta som vanliga ridstövlar och dessutom väldigt snygga. Kan varmt rekommendera dessa!

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
553
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka