Tips på tunt bett, gärna rakt

Sv: Tips på tunt bett, gärna rakt

Inte enligt katalogen, både pappersvarianten och den aktuelle på nätet, i alla fall...
Då finns den bara i 4.5", 5" och 5.5"...

Hade dock själv behövt 4.25" för att det skulle ha varit superperfekt men 4.5" gick hyffsat bra... dock har jag sålt det nu till en som bättre behövde den storleken.
Det kanske är så att Shires endast gör i dom storlekarna, men Eldonian och nåt mer märke har fler storlekar. Dom fanns hos den lokala sadelmakaren när jag besökte en släkting i england. Tydligen väldigt populära i uppvisningsringen för showponies.

Vart köper du plastbettet, finns det någon hemsida man kan kolla på? Vore kul att se.

Kul att så många engagerar sig för det här med bett är inte alltid så lätt! Särskilt inte om det är till en nätt mun.....
En del bett är ju gräsliga, hur svintjocka som helst fattar inte de som trycker in dem i munnen på sin häst. Hur får de plats?! Men det kanske de inte får..
Finns en svensk firma som säljer liknande www.thetackshop.se

klicka på Show/tävling
Visningsprodukter uppvisningsbett så ser du hur det ser ut.

Nu tror jag allt att du narras ;)
Jag köpte ett som var 4" dvs 10cm förra sommaren i england till en kompis här i sverige, OCH det fanns även i storleken 3,5".

Vet du någonstans på nätet man kan köpa ett sådant där? Vore kul att kolla.

Vet du någonstans på nätet man kan köpa ett sådant där? Vore kul att kolla.
Vilken storlek ska du ha? Min syster kommer om 2 veckor och hon kan köpa med ett från england, kostar ungefär 100 spänn. Jag kan verkligen rekommendera Magic bradoon, hästar med liten mun verkar gilla det skarpt.
skicka pm med ditt namn /adress så fixar vi ett sånt Magic bett. Är så billigt så du kan väl testa det om det funkar.

Liknande trådar

Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
2 267
Senast: user19728
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 570
Senast: Kristall10
·
Utrustning Unghästen behöver nytt bett med fasta ringar. Jag funderar på tredelat eller rakt. Vad har i för erfarenheter? I nuläget har hon...
2
Svar
30
· Visningar
7 470
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar