B
Borka2008
Behöver tips och ideer från er på buke!
Hade en bekant som studerar till hästmassör och kände igenom min häst.
Min bejbis hade tydligen ont på lite olika ställen.
Ett av ställena var där sadelgjorden ligger.
Hon rekomenderar mig att inte använda sadel på några veckor för att se om hästen skulle sluta ha ont på bla detta ställe.
Ideer på hur jag ska motionera och aktivera min häst?
Här är det kallt och snöigt nu, banan är stenhård och "guppig". Det är svårt att arbeta på den. Sommarhagen är lite bättre och hyffsat plan.
Dessutom lite dåligt musklad i ryggen är hästen. Vilket jag borde råda bot på.
Jag bor i ett platt lanskap, har inga egentliga backar och har ganska mycket transport sträckor på mindre asfalterade vägar för att ta mig till bättre grus/skogsvägar.
Om jag nu tar mig typ tre veckor nu framöver för att stärka ryggen och stärka konditionen för att se om smärtorna försvinner hur skulle ni lägga upp ett tränings schema?
Säger tack på förhan för alla idder!
Hade en bekant som studerar till hästmassör och kände igenom min häst.
Min bejbis hade tydligen ont på lite olika ställen.
Ett av ställena var där sadelgjorden ligger.
Hon rekomenderar mig att inte använda sadel på några veckor för att se om hästen skulle sluta ha ont på bla detta ställe.
Ideer på hur jag ska motionera och aktivera min häst?
Här är det kallt och snöigt nu, banan är stenhård och "guppig". Det är svårt att arbeta på den. Sommarhagen är lite bättre och hyffsat plan.
Dessutom lite dåligt musklad i ryggen är hästen. Vilket jag borde råda bot på.
Jag bor i ett platt lanskap, har inga egentliga backar och har ganska mycket transport sträckor på mindre asfalterade vägar för att ta mig till bättre grus/skogsvägar.
Om jag nu tar mig typ tre veckor nu framöver för att stärka ryggen och stärka konditionen för att se om smärtorna försvinner hur skulle ni lägga upp ett tränings schema?
Säger tack på förhan för alla idder!