Tips på ställe där man kan prova på western!!

Minnie

Trådstartare
Min bästa kompis fyller 30 snart o jag tänkte att hon skulle få testa att rida western. Hon har länge haft en dröm om att rida en riktig westernhäst. Nu vill jag ha tips på ett BRA o seriöst ställe där man kan få uppleva detta. Vi (jag tänkte passa på att testa jag också...) är båda mycket vana ryttare men har aldrig testat detta med western tidigare. Stället kan finnas från Skåne till Dalarna.

Sv: Tips på ställe där man kan prova på western!!

Jultorp kanske?

Håller med . Jultorp. Kanon mat osså. Har varit där 3 gånger. Å jag e inte dum i huvudet..........As skoj o trevliga människor

Ängarnas ranch utanför Örkelljunga finns också

Både westernlektioner och turridning.
/Mike

Skulle absolut välja att åka till Jultorps ranch om jag vore du! Min syster och hennes vännina var där för några år sedan och pratar om det än idag, så bra tyckte dom det var! Lollo som driver stället är visst en riktig trevlig prick!:)
Det är tydligen uppbyggt helt i westernanda så det känns som man kommit till en äkta westernstad!:laugh:
Hästarna var helt underbara och snälla läromästare, de fick verkligen ut mycket och lärde sig massor på bara en helg!
Jag ska själv åka dit var det lider!
Här är deras hemsida om du vill bilda dig en egen uppfattning www.jultorpranch.se

Hoppas ni får en kul och minnesvärd upplevelse vad ni än hamnar!:banana:

Jag skulle rekomendera en underbar liten ranch i natursköna dalsland. Rud ranch.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
2 259
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka