Tips på snygga remontträns

Malzin349

Trådstartare
Har insett att min häst trivs bäst på remont och det passar verkligen hennes smäckra huvud. Jag har just nu ett äldre SD-Design träns med remont, men det är vanliga ringar på det så nosgrimmar åker ner på nosen... Har suttit och letat, men det dyker mest upp bilder på gamla träns som inte går att få tag på.

Har ni några tips på snygga remontträns som inte åker ner på nosen?

Jag har ett från crystal crown, det är med ringar men nosgrimman glider inte.
IMG_20200207_094654.webp

Köpte ett gentec från Källkqvist på GHS. Det var stilrent med liten profil på nosgrimma och pannband. Smala fina remmar.

Jag har ett PS of Sweden Youngster som inte säljs nya längre och det sitter bra på min häst. Om du letar lite på t.ex FB eller hastnet så hittar du nog kankse ett till salu.

Glen Gordon Ariel, tror att de fortfarande säljs. Jättenöjd med mitt, det har hållt sig fint i flera år. Nosgrimman är svängd. Pannbandet med pärlor på tycker jag är klassiskt fint :)

Att själva nosdelen glider ner beror nog mest på att det är fel storlek på den delen.
Därför beställde jag en med mindre nosdel från Crystal Crown, se bild.
Annars köper jag en extra remontnosgrimma i mindre storlek.
Min nya häst har full i tränset förutom remonten som måste vara cob för att inte glida runt.
Ursäkta att den sitter lite lågt på fotot men det är åtgärdat numera, har bara inte hunnit ta nya foton 🤗😘

Bifogade filer

• IMG_20200404_124138.webp
    IMG_20200404_124138.webp
    147,7 KB · Visningar: 55

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka