Tips på roliga ridövningar

Hastflickan

Trådstartare
Ja som rubriken lyder så skulle jag gärna få tips på effektiva och roliga övningar. Jag syftar på dressyr och hoppning. Det är en 6 åring som är under utbildning, kan gå i form utan problem väldigt framåt och tycker det är roligt att hoppa. Vi brukar träna med tempoväxlingar samt avbrott och fattningar ex från trav till halt, från skritt till galopp osv. Men han är inte så mycket tränad på banan så vill gärna ha tips på roliga övningar. Öppen för alla förslag och beskriv gärna varför detta är bra för hästen, för min del också iof :)

Om du googlar ridövningar så kommer du hitta en hemsida där det finns massvis av bra övningar för alla nivåer både inom hoppning och dressyr. :)

Varsegod!!! Där har jag kollat massvis och hittat jätte många övningar som passar mig! :D Hoppas du hittar nåt du gillar :up:

Liknande trådar

Dressyr Hej! Jag och min häst har bekymmer med galoppen. Blir ofta ganska öppen i formen i fattningen, blir ofta hastig galopp och slutar med...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: josqla
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Träning Jag har en grym liten unghäst som hade varit helt perfekt för mig för nästan 20 år sedan, på den tiden då jag hade mer ridkänsla och...
Svar
0
· Visningar
1 398
Senast: moiran
·
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 530
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar