Tips på rockard?

Beppo

Trådstartare
hej!

vad finns det för olika tillverkare i sverige til bra rockarder till vettigt pris? letat runt på nätet men inte hittat något bra.!

tips tages tacksamt emot!

Sv: Tips på rockard?

DriveOut.se har bra rockarder.
roslagsvagnen
Tidaholm
Stall bergh (travrockarder bla Bullet)
Begagnat såklart
importerat.

Bra rockard?
- stötdämpning
- högt säte så du ser över hästen.
- väl balanserad för att passa en bra bröstsele 5-10 kg tryck på däckeln.
- svängel
- lyse kanske? (lätt att fixa själv)
- Tåliga hjul, allra helst järnhjul med gummibeläggning på, eller järnhjul med gummihjul på. Är själv inte så förtjust i bildäcksmodeller. Har hellre mopedhjul eller speedcarthjul på.

lite klokare?

/jenny

Lite notis gällande Drive Out, Dom tillverkar endast vagnar för avhämtning hos dom i Åtvidaberg.

Va? En internet sida utan att man kan beställa?

Man kanske kan fixa frakten själv. Jag har använt mig av scans djurtranporter, ca 500 kostar det att frakta en vagn om turerna passar.

/j

Jepp, jag frågade då jag blev super förtjust i en av vagnarna...dom kunde ev skicka den med buss/lastbil,men de skulle tydligen vara SNOR dyrt, annars var det för egen avhämtning..tyvärr...inte direkt så att jag har vägarna förbi Åtvidaberg.
Blev åxå paff när jag fick veta....

tack så jättemkt! klart jag blev klokare av dina svar! Har jue som bekant mitt renoveringsobejt till vagn men oj vad ont i ryggen jag får av att åka utan fjädring. och eftersom min häst verkar tycka mkt bättre om att bli körd än riden så tänkte jag sattsa på en bättre vagn!

vilken av dem tycker du är bäst?

Har ingen aning! Jag har en bullet med höjt säte och svängel, och den är super att träna i. Tar sig fram överallt och bra fjädring. Relativt snygg, och tar man bort stänkskyddet blir den rätt snygg med trädetaljer i korgen.

stallbergh.se finns bilder. Men för att få den fullt fungerbar så krävs en del fix som sagt.

Vill du tävla, bör du satsa på nåt med lite mer elegant loook.

/j

RebeckaKihlberg skrev:
Lite notis gällande Drive Out, Dom tillverkar endast vagnar för avhämtning hos dom i Åtvidaberg.

Lite bakvänt de där ja!
Men jag kunde inte låta bli-så imorgon bitti börjar min långa färd upp till Åtvidaberg för att hämta min alldeles nya å alldeles egna rockard!!! :bump:
Ska knappt bli skoj att prova den på träningen på måndag! :D :banana:

snigelfarmor skrev:
Vilken blev det??

/jenny

Har inte tagit någon egen bild på den än (kom hem för bara en liten stund sen) men jag har ett par bilder som Drive-Out tog till mig när jag behövde stilla min nyfikenhet! :D

Så här ser min vagn ut! :banana:

DORnr15004.jpg

DORnr15006.jpg

DORnr15009.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Snygg!!:banana: *vill också ha*

Var ligger Åtvidaberg? Om man nu skulle kunna spara ihop tillräckligt med pengar nån gång..:smirk:

men oj vilken fin rockard! *avundsjuk* hur mkt gav du för den? *nyfiken*

De ligger typ nord öst om Linköping...mellan Västervik & Linköping

Åhh...vill vill vill åzå ha *stor tjut* ..

JennyK skrev:
Snygg!!:banana: *vill också ha*

Var ligger Åtvidaberg? Om man nu skulle kunna spara ihop tillräckligt med pengar nån gång..:smirk:

Det ligger lite utanför Linköping!

Beppo skrev:
men oj vilken fin rockard! *avundsjuk* hur mkt gav du för den? *nyfiken*

Denna rockarden ligger på runt 8900 i grundutförandet sen kan man välja till lite extra saker (stoppning i sits, skärmar osv).
Just min vagn med det jag valde till hamnade på 10 225kr.
Å den ser skitfin ut!!! Verkligen!

Dessutom är den ju spec. gjord till mig och min häst! Alltså tillverkad efter mått tagna på min häst och sitsen är anpassad efter min längd! Så de e ju perfekt!

Har dock inte provkört den än-väntar till jag har träning på måndag... *spännande* :bump: Har man nått kul å se fram emot då jag ska jobba hela helgen!

Senast ändrad av en moderator:

Ohh, jag e så gald att jag bestämde mig för att beställa en vagn från Drive-Out :banana: -fast det blev ca 80 mil t.o.r att köra!
Men det är ju en engångstur så! :smirk:

Jag är riktigt nyfiken på den rockarden. Den är ju så snygg!:banana: Får vi rapport imorgon kväll om hur den var att köra?

JennyK skrev:
Jag är riktigt nyfiken på den rockarden. Den är ju så snygg!:banana: Får vi rapport imorgon kväll om hur den var att köra?

He, he ja visst e den snygg! :banana: Rapport kommer det lovar jag!!! :bump:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: bobbbo
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka