Tips på övningar?

Heddan

Trådstartare
Hej!
Jag har en ponny som för tillfället är halt och helt boxbunden, och skulle vara tacksam för lite tips på övningar jag kan göra med henne. Gärna nogrann beskrivining hur jag ska göra också, då den enda övning jag någonsin tränat är inkallning.... T.ex buga, ligga, bergsgeten och sådant.
Tack på förhand! :)
Jenny och Hedvig

Sv: Tips på övningar?

Hurudan är hältan? kan han ändå utföra rörelserna du räknat upp? Då kan man väl pyssla me flera strechningar och sånt. Snurra o sväng på pollen så han iaf hålls lite mjuk? De blir så steeela efter vila :O

Sv: Tips på övningar?

om han är så halt att han ska stå i box dygnet runt ska du vara försiktig med sådana övningar, rådgör med en veterinär innan du börjar. Om d är grönt kan du ju försöka låna en bok om frihtetsdressyr på biblioteket :)

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: EquusCaty
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: Nepenthe
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare