tips på lösgörande

S

sagoprinsess

Hej! Jag undrar om ni har tips på lösgörande övningar. Min häst är väldigt trög och hon kilar sig gärna fast i bettet. När hon väl går fint i form så är hon verkligen supersnygg. Men har ni några tips på lösgörande övningar?:laugh:

Sv: tips på lösgörande

Det är inte hästen som fastnar ibettet, det är du som fastnar i hästens mun.

Det finns mängder med rörelser som är lörgörande. Sökfunktionen är bra på forumet.

Annars rekommenderar jag tex. en tränare?!

Sv: tips på lösgörande

När jag ridit min ponny i ungefär 30-40 minuter blir han lösgjord. Jag rider mycket på volter, ställer t.ex Ställa inåt, ställa utåt och ställa rakt och gör det i en följ.
Hoppas det kan hjälpa lite kanske:)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
907
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama