MiniLi
Trådstartare
Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips!
Vill ha:
- Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt smidigt quiltat material. Ska vara mjukt och fint, inget tunnt och stelt.
- Högt smidigt spänne så att det kan fästas i ”stigläderflärpen”. Kan alltså inte vara något klumpigt plastspänne.
- Bra passform som ligger still och inte glider snett.
Jag vill inte ha skrittäcke som fästs framför sadeln. Vill inte heller ha låga eller mellanhöga spännen. Har annat för ridning utomhus så detta kommer bara användas i ridhus.
Har redan en budgetvariant så tänkte köpa ett finare denna gång
Har kollat lite på Catago, någon som har erfarenhet? Hur är de i storlek?
PS of Sweden har haft en modell som jag sett mycket begagnat, någon som testat? Undrar om de är dåliga eller konstiga i storlek eftersom så många verkar sälja sina knappt använda?
Även tittat på Kentucky, är ju lite dyrare.. Ser stora ut också?
Tar gärna emot alla tips!
Vill ha:
- Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt smidigt quiltat material. Ska vara mjukt och fint, inget tunnt och stelt.
- Högt smidigt spänne så att det kan fästas i ”stigläderflärpen”. Kan alltså inte vara något klumpigt plastspänne.
- Bra passform som ligger still och inte glider snett.
Jag vill inte ha skrittäcke som fästs framför sadeln. Vill inte heller ha låga eller mellanhöga spännen. Har annat för ridning utomhus så detta kommer bara användas i ridhus.
Har redan en budgetvariant så tänkte köpa ett finare denna gång
Har kollat lite på Catago, någon som har erfarenhet? Hur är de i storlek?
PS of Sweden har haft en modell som jag sett mycket begagnat, någon som testat? Undrar om de är dåliga eller konstiga i storlek eftersom så många verkar sälja sina knappt använda?
Även tittat på Kentucky, är ju lite dyrare.. Ser stora ut också?
Tar gärna emot alla tips!