FeatherCloud
Trådstartare
Det börjar bli dags att leta hoppsadel till min häst nu. Dock är det flera år sen jag köpte sadel senast och nu står jag här utan en aning om vad som kan tänkas passa.. Är själv inte jättekunnig på sadlar (mer än att jag ser om det blir jättefel) men har en duktig vän/stallägare som hjälper mig! (och även ex.vis. Sharpman i närheten som jag kan åka till för att prova ut sadel, men tips är ju som sagt välkommet)
Hästen är riden sedan årsskiftet ungefär, och igångsatt med försiktighet eftersom han var full med låsningar, snedheter och muskelspänningar. Han är dock fortfarande något ojämn i t.ex. bogarna och muskelfattig över ryggen...
Han är grov, bred över ryggen och något överbyggd. Bilderna nedan får väl tala för sig själva, jag hoppas dom duger, annars kan jag ta nya i eftermiddag.
För tillfället rids han med dressyrsadel, Stübben Avalon, som förvisso inte ligger 100% optimalt men han trivs med den, slappnar av fint och visar inga som helst tecken på obehag eller smärta.
Har ni någon idé på en hoppsadel som kan funka på honom?
Jag är student med begränsad budget, men runt 10 000:- kan jag ge, nytt eller begagnat.
Något äldre bild, från i våras.
Såhär såg ryggen ut i juni:
hoppas bilderna säger er nånting iallafall...
Hästen är riden sedan årsskiftet ungefär, och igångsatt med försiktighet eftersom han var full med låsningar, snedheter och muskelspänningar. Han är dock fortfarande något ojämn i t.ex. bogarna och muskelfattig över ryggen...
Han är grov, bred över ryggen och något överbyggd. Bilderna nedan får väl tala för sig själva, jag hoppas dom duger, annars kan jag ta nya i eftermiddag.
För tillfället rids han med dressyrsadel, Stübben Avalon, som förvisso inte ligger 100% optimalt men han trivs med den, slappnar av fint och visar inga som helst tecken på obehag eller smärta.
Har ni någon idé på en hoppsadel som kan funka på honom?
Jag är student med begränsad budget, men runt 10 000:- kan jag ge, nytt eller begagnat.
Något äldre bild, från i våras.
Såhär såg ryggen ut i juni:
hoppas bilderna säger er nånting iallafall...