Tips på hoppsadel!

F

Fozzie

Vill gärna ha lite tips på hoppsadel som kan va värt att prova på följande häst:

*Rak rygg, tämligen normal (inte takig eller särskilt platt heller).
*Hög manke så cutback är inte fel
*Lång rygg/sadel läge, så det gör inget om det är en ngt lång sadel..
*ska vara 17-17,5" för ryttarens del

Wintecs röda järn passar perfekt i vidd, men sadeln i sej är alldeles för svängd. Det är 94-100 grader vad jag har läst (hur det nu kan variera så det vet jag inte). En Stübben Artus som ja har lånat i bomvidd 34 är lite smal, för svängd.

Alla märken, modeller (djup, flatseat mfl.) o färger går bra att tipsa om :)

Sv: Tips på hoppsadel!

Crown Patriot, Pessoa Legacy, Morris & Nolan Gold Collection är några jag skulle prova.
Kanske även Passier om du kan hitta någon rak modell.

Tack så mkt för dina tips.. Skriver upp dem!
Jag har själv funderat på Kieffer, hästen har en Pfiff dressyrsadel som är väldigt rak så de kanske finns nån liknande hoppsadel av samma märke.
Albion K2 är nog för rak eller kanske man kan prova ändå?

Det finns en trevlig Pfiff Gotthardt med halvdjupt säte och bra klossar.
Kan vara värt att prova!
Även Kieffer och Kentaur skulle nog vara värt att testa!
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 474
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka