tips på hoppövningar i litet ridhus

bella99

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på bra övningar att göra för att träna hoppning i ett litet ridhus. Min häst kan lätt stressa upp sig när det känns lite trångt men nu har jag inte möjlighet att åka till större ridhus och vill hålla igång med lite övningar för annars blir hon för laddad när hoppträningen börjar igen. Utrymmet är ca 22m x 14m. Kan hoppa tre studs där men känns gärna lite trångt och vil inte att hon blir för stressad och kryper ihop för mycket vilket hon har tendens att göra.

Sv: tips på hoppövningar i litet ridhus

Perfekt tillfälle att träna vändbarheten! :D Sätt upp fyra hinder som en kvadrat i mitten, så har man studs åt flera håll och kan varieras, genom att ta olika vägar. Hippson har annars mycket bra ridövningar. ;)

Du kan sätta upp ett hinder mitt emellan E och B och hoppa som på åttvolt. Eller sätta upp 2 hindersom ett v vid antingen e eller B och rida det på åttvolt. Du får kanske plats med en fem-och-en-halva?

Jag skulle travhoppa en serie.... t.ex Cavaletti 2-3bommar, ett stutts, ett galoppsprång rättuppstående eller oxer... sen kommer nog väggen... ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar