Tips på hingst?

bapro

Trådstartare
Hej
Har ett sto som har en knepig skada (inget ärftligt) & kanske skulle må bra av ett års paus från tävling mm...
Funderar på att betäcka, men har inte bestämt mig ännu..
Undrar om nån avelskunnig har tips på nån hingst som skulle kunna passa henne..
Stoet är f.-97 Skimmel 168 cm. Ganska högrest & aningens överbyggd bak. Korrekt i benställning osv. Hoppar mkt trevligt, tävlad t o m 125cm innan skadan, var på väg upp i klasserna. Hinderklok, modig, kunde vara lite "kvickare" ibland.
Bra galopp & skritt, kort & markbunden trav.
e. Silbersee u.Lyra(42) ue: Herkules uue: Crown Point xx.
Vill ha en en ny hoppstjärna med samma kloka "hopphuvud", helst med lite bättre trav än mamman :D

Några tips?
MVH

Sv: Tips på hingst?

Orlando kanske? Tycker han är ganska komplett (modern typ,vettiga rörelser,mkt gummi och elastik och redan välmeriterad till sin ålder sett)

Har inte hört någon som betäckt med honom... Finns nån hemsida eller liknande med info :idea: ??

Orlando är en superhingst!! Dock inte så mycket använd i Sverige än...

orlandohopp1.jpg

Mer info finns på www.eklunda.com

Annars Casir Ask? Finns på samma station. Sök på honom här så finns det gamla trådar.

Lasandos har ju också lämnat många avkommor med bra trav och bra typ. www.markeback.nu

Liknande trådar

Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: Jeps
·
Avel Efter lite omkastningar i min planering funderar jag nu på att betäcka en av mina tävlingshästar redan i vår, men eftersom det inte var...
Svar
15
· Visningar
2 693
Senast: Ramona
·
Avel Har skrivit förut och bett om tips på hingstar till mitt sto, men nu är jag nere på 2 (eventuellt 3) aktuella hingstar, då jag bestämt...
Svar
5
· Visningar
1 789
Senast: Mabuse
·
T
Avel Hej alla! Behöver hjälp med att välja hingst till mitt underbara sto. Hon är e Napoleon ue Torboldt, Kaliber. Hon är 168 cm i manken...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 454
Senast: Avel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka