Tips på hårprodukter

Aslan

Trådstartare
Jag har har gått från brunhårig till blond, och har nu mycket torrt, tunt och slitet hår. Jag fick med mig produkter från frisören som jag använt ett par veckor nu och jag tycker faktiskt inte att dom är så fantastiska som frisören sa. Jag märker helt ärligt knappt någon skillnad på håret. Visst, jag förväntar mig inga mirakel, men jag hade nog väntat mig någon form av bättring.

Så, jag behöver tips på era bästa produkter för tunt, slitet och torrt hår! Jag behöver schampo, balsam, hårinpackning och värmeskydd.

Vad var det för produkter du fick? Själv är jag svag för Shu Uemuras och RedKens produkter. RedKens Diamond Oil schampo och balsam har jag använt den senaste tiden, sen håret blektes, samt en hårolja från Shu Uemura som jag knappt skulle kunna leva utan. ;)

Redken och Sebastian är mina absoluta favoriter! Är det väldigt slitet efter blekning så skulle jag nog säga redkens extreme serie och sebastians penetrait :) Värmeskydd Sebastian Trilliant

Inte för att jag testat allt som finns, men den bästa hårinpackningen jag har haft var Redken Extreme Strenght Builder Plus. Annars har Kerastase varit mycket bra, har använt olika serier och varit nöjd med samtliga!
Mitt hår är allt som oftast torrt, sprött och ledset, så jag använder gärna arganolja i handdukstorkat hår innan jag borstar och ibland efter att jag fönat om det ser sprött och trist ut.

Jag har provat flera produkter som jag tycker är bra på olika sätt. Just nu använder jag produkter från Lanza och är oerhört nöjd. Har tidigare användt bland annat Macadamia, Ref, Tigi Bed Head, Maria Nila mm och har väl varit nöjd men av olika skäl känt behov av att byta efter ett tag.

En bra inpackning är guld värd. Jag gillar Macadamias väldigt mycket!

Redkens extreme serie är toppen dyr men värd varenda krona :up: Beställt på nätet billigare än att köpa hos frisören.

Om du verkligen vill vårda håret och göra skillnad. Reparera. Och inte bara använda produkter som lägger sig på ytan och ser bra ut. Så rekommenderar jag Alterna. Dom lägger mycket research bakom sina produkter. Svindyra men man känner direkt stor skillnad på håret. Rekommenderar att köpa från hqhair.com. prenumerera på nyhetsbrevet så är det ofta dom ger en 20% på köpet och helt plötsligt blev inte de så dyrt.

Om du verkligen vill vårda håret och göra skillnad. Reparera. Och inte bara använda produkter som lägger sig på ytan och ser bra ut. Så rekommenderar jag Alterna. Dom lägger mycket research bakom sina produkter. Svindyra men man känner direkt stor skillnad på håret. Rekommenderar att köpa från hqhair.com. prenumerera på nyhetsbrevet så är det ofta dom ger en 20% på köpet och helt plötsligt blev inte de så dyrt.
Reparera hår går inte, det är död vävnad. Dock kan man vårda det så det inte blir sämre.

Jag gillar Tigi Bedheads Dumb Blonde-produkter på blekt hår. John Frieda är också rätt bra.

Reparera något som är dött går naturligtvis inte, men man kan ju skydda det för vidare skador så att säga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet. Tänkte att håret skulle kunna få en...
2
Svar
35
· Visningar
3 332
Kropp & Själ Jag har problem med mitt hår. Det ända schampot som har fungerat (burts bees) har slutat att tillverkas och jag hittar inget likvärdigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 362
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 409
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama